استاندار گیلان:

چهره گیلان را با انباشت زباله خدشه‌دار نکنیم

استاندار گیلان گفت: شایسته نیست چهره گیلانی که به زیبایی و بهره‌مندی از طبیعت الهی شهره است پیش روی گردشگران داخلی و خارجی در حاشیه جنگل، دریا، رودخانه، معابر شهری و روستایی‌اش با انباشت زباله خدشه‌دار شود.

چهره گیلان را با انباشت زباله خدشه‌دار نکنیم

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداران و دهیاران در بخش مدیریت و ساماندهی پسماند است، اظهار کرد: بخش پسماند استان به علت سوءمدیریت‌های پیشین با چالش روبه‌رو است که خوشبختانه از یک سال گذشته عزم دولت مردمی سیزدهم بر رفع این معضل جزم شده است.

وی در ادامه افزود: عزم دولت مردمی سیزدهم بر مدیریت و ساماندهی پسماند به‌ویژه در استان‌های شمالی جزم است و من به‌عنوان عضوی از این مجموعه و باتعصب یک گیلانی نسبت به این موضوع وظیفه خود می‌دانم که این معضل را رفع کنم که در این راستا از همه افرادی که می‌توانند یاریگر باشند دعوت به همفکری و همیاری می‌شود و جلوی سنگ‌اندازان و کارشکنان با جدیت می‌ایستیم.

استاندار گیلان بر پاسخگویی فرمانداران در خصوص عملکرد شهرداران و دهیاران در ارتباط با مدیریت پسماند تأکید و تصریح کرد: اگر دهیار و یا شهرداری در خصوص مدیریت و ساماندهی پسماند قصور کند فرمانداران شهرستان‌ها باید پاسخگو باشند که چرا در همپوشانی و انسجام بین شهرها و روستاها به‌درستی عمل‌نکرده‌اند.

چهره گیلان را با انباشت زباله خدشه‌دار نکنیم

عباسی از مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خواست، دراسرع‌وقت شهرستان‌هایی که بهترین و بدترین عملکرد را در مدیریت و ساماندهی پسماند داشته‌اند احصاء کند و گفت: شایسته نیست چهره گیلانی که به زیبایی و بهره‌مندی از طبیعت الهی شهره است پیش روی گردشگران داخلی و خارجی در حاشیه جنگل، دریا، رودخانه، معابر شهری و روستایی‌اش با انباشت زباله خدشه‌دار شود.

وی نخستین قدم در اتصال حلقه‌های مرتبط در خصوص مدیریت پسماند را ترویج و آموزش تفکیک از مبدأ عنوان کرد و خطاب به شهرداران و دهیاران تأکید کرد: باید بخشی از اعتباراتشان دراین‌خصوص هزینه شود.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: امروز یک هزار و ۱۰۰ روستای گیلان کار تفکیک از مبدأ زباله را به‌درستی انجام می‌دهند. امروز عملکرد حرف نخست را می‌زند و معیار سنجش فرمانداران، شهرداران و دهیاران عملکرد و برنامه‌های آنان است؛ لذا باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا معضل دیرینه پسماند از گیلان رفع شود.

 انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه