مدرس حوزه و دانشگاه:

دینداری برخی‌ها کاریکاتوری است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دینداری برخی‌ها کاریکاتوری است، گفت: به واجبات دین سلیقه‌ای توجه می‌کنیم در حالی که سایر واجبات در برابر امر به معروف همچون قطره در برابر دریا است.

دینداری برخی‌ها کاریکاتوری است

به گزارش هشت‌دی، علی تقوی در گردهمایی فعالان و دغدغه‌مندان امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان، اظهار کرد: در قرآن کریم بیش از ۱۲۰ آیه در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که از بین این آیات در سوره آل‌عمران آمده «ای مسلمانان شما بهترین امتی هستید که خلق شد‌ه‌اید چون امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید»، لذا استاد مطهری معتقد است امتی که واجب الهی را کنار می‌گذارد، بهترین نیست و تنها زمانی می‌توان این ادعا را داشت که دائما بر امر به معروف و نهی از منکر مداومت داشته باشیم.

وی به روایتی از ویژگی‌های آخرالزمانی‌ها اشاره کرد و گفت: در آخرالزمان افرادی اهل نماز و روزه ولی احمق و نادان هستند چون امر به معروف را واجب نمی‌دانند لذا به نقل از شهید مطهری اگر می‌خواهی اسراییل را نابود کنی باید اول امر به معروف را در جامعه احیا کنی.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: افرادی طالب شهادت هستند اما حتی توان شنیدن فحش و ناسزا را ندارند گویا شهادتِ جانی آسان‌تر از دادن آبرو است اما بدانید در فتنه‌ها و مشکلات، مسئولین پس از مردم وارد میدان می‌شوند که این مسئله‌ تنها مختص به دوران کنونی نیست بلکه در تمامی دوران حاکم بوده است لذا این امت است که به یاری امام می‌آید و برخی از مسئولین نیز زمانی به میدان می‌آیند که به آبرو و احترام‌شان لطمه‌ای وارد نشود.

تقوی گفت: اگر جلوی گناه را نگیریم گناه جلوی ما را در دنیا و آخرت می‌گیرد و گناه رشد می‌کند و حد توقف ندارد اما متاسفانه یک سری از خاکستری‌ها و صورتی‌های مذهبی در حال عادی‌سازی گناه هستند و همین افراد‌ انتظار ظهور را نیز دارند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه «امر به معروف و نهی از منکر» در دین اسلام بیان کرد: آیا کسی که تفریحی نماز می‌خواند نماز‌خوان محسوب می‌شود؟ لذا کسی که گاه و بیگاه امر به معروف می‌کند اهل این کار به حساب نمی‌آید اما در این بین یک عده اعتقاد دارند که جامعه نباید با امر به معروف دچار دوقطبی شود و می‌گویند این مسئله فرمایش رهبری است اما این افراد باید بدانند که منظور رهبر انقلاب در رابطه با دوقطبی‌های قومیتی بوده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: برخی‌ها فکر می‌کنند که امر به معروف در جامعه بی‌اثر است در حالی که فارغ از بروز رفتار ناهنجار کمترین اثر آن ایجاد عذاب وجدان در فرد است لذا در روایات آمده که مومن کسی است که هرگاه عمل بدی مرتکب شد، ناراحت شود.

تقوی با بیان اینکه دینداری برخی‌ها کاریکاتوری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به سلیقه خودمان به واجبات دین توجه می‌کنیم در حالی که سایر واجبات در برابر امر به معروف همچون قطره در برابر دریا است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه