استاندار گیلان:

بستر برای اشتغال نیروهای مولد فراهم است

استاندار گیلان با بیان اینکه بستر برای اشتغال نیروهای مولد فراهم است، گفت: در طرح جوانی جمعیت در برخی نقاط استان، زمین آماده واگذاری داریم اما در مناطقی مانند شهر رشت مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم.

بستر برای اشتغال نیروهای مولد فراهم است

به گزارش هشت‌دی به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی در مراسم اهدای مدارک اراضی واگذار شده به خانوارهای دارای سه فرزند با بیان اینکه کشور ما به افراد مولد و تولیدکننده نیاز دارد تا در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات نیروی کار مورد نیاز را تأمین کنند، اظهار کرد: زمانی در کشور تعداد نیروهای مولد بیش از اشتغال بود اما اکنون بستر برای اشتغال نیروهای مولد فراهم است و شغل هم وجود دارد.

وی افزود: در استان گیلان نیروهای ایرانی و بومی به کار گرفته می‌شوند؛ اما در برخی از بخش‌ها مانند حفاری در معادن، پروژه‌های سدسازی، آب و فاضلاب نیازمند نیروهای توانمندی هستیم که بتوانند در مشاغل سخت کار کنند.

استاندار گیلان رویکرد دولت سیزدهم را برگرفته از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه به جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت: دولت مصوبات مجلس و منویات رهبر فرزانه انقلاب را به طور کامل اجرا می‌کند.

عباسی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت در برخی نقاط استان، زمین آماده واگذاری داریم اما در مناطقی مانند شهر رشت مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید زیرساخت‌ها آماده شده و بر اساس آن نشانه‌گذاری و واگذاری زمین آغاز شود ضمن آنکه ما در پرداخت تسهیلات مساعدت لازم را خواهیم داشت تا خانواده‌ها بتوانند خانه‌های ارزان‌قیمت تهیه کنند.

مسکن و اشتغال ۲ مقوله راهبردی در دولت سیزدهم

وی مسکن و اشتغال را ۲ مقوله مهم و راهبردی در دولت سیزدهم دانست و افزود: با توسعه بخش صنعتی، گردشگری، کشاورزی مشکل اشتغال در استان رفع خواهد شد و در ماه‌های آینده زیرساخت‌های مهم توسعه‌ای اقتصادی از جمله در بخش ریلی فراهم شده و این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی افزود: اکنون نگاه منفی به رشد جمعیت تغییر کرده است و به‌زودی برای تأمین خودرو در قالب طرح جوانی جمعیت برای افراد دارای بیش از سه فرزند هم اقدام خواهد شد و ساخت مسکن در استان سرعت می‌گیرد.

به گزارش هشت‌دی در پایان این مراسم مدارک اراضی واگذار شده در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، تولم‌شهر و شفت به‌صورت نمادین به پنج خانوار اهدا شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه