استاندار گیلان:

برخی شهرداران در مدیریت پسماند عملکردی ندارند

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرداری‌های نوآور در مدیریت پسماند حمایت می‌شوند، خطاب به شهرداران، گفت: پیشنهادات مختلف در موضوع زباله‌سوز را به حوزه استانداری اطلاع دهید و مشورت بگیرید؛ اما افرادی در این حوزه آرمانی صحبت کرده و عملکردی ندارند.

برخی شهرداران در مدیریت پسماند عملکردی ندارند

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز یکشنبه در همایش شهرداران استان گیلان با دعوت از افراد خلاق و نوآور در موضوع مدیریت پسماند، اظهار کرد: شهرداری‌های نوآور و دارای برنامه در موضوع فرایند تفکیک زباله تا مقصد، حمایت می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه سیمای شهرها و روستاهای استان نباید با زباله و عدم توجه به مدیریت پسماند آسیب ببیند، بیان کرد: شهرداران، مسئول مدیریت شهری هستند بنابراین باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان از مدیریت پسماند و حوزه معاونت امور عمرانی استانداری و معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری‌ها و شهرداران گیلان خواست تا دراسرع‌وقت با تشکیل جلسات مشترک گزارشات شفافی مربوط به مدیریت پسماند در شهرها و روستاها ارائه دهند.

عباسی با اشاره به مزیت‌های گیلان در حوزه گردشگری و از سوی دیگر معضل افزایش تولید زباله با ورود گردشگران به استان، اظهار کرد: باید در ورودی شهرهای مختلف اعم از ورودی مناطق ساحلی، به موضوع فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله از مبدأ و تولید کمتر آن توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به آموزش به گروه‌های مختلف در خصوص موضوع ذکرشده، بیان کرد: آموزش حفظ محیط‌زیست و تفکیک زباله از مبدأ به دانش‌آموزان در مدارس مهم است ضمن اینکه در این موضوع از ظرفیت نمازجمعه نیز باید استفاده شود.

استاندار گیلان حفظ محیط‌زیست را از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: شهرداران از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه حفظ محیط‌زیست و تفکیک زباله از مبدأ بهره گیرند.

وی در ادامه سخنانش خطاب به شهرداران حاضر در این همایش، بر حفظ و نگهداری شهرها تأکید کرد و افزود: المان هر شهری باید متناسب با آن شهر باشد؛ ازاین‌رو شهرداران باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان به شهرداران گفت: پیشنهادات مختلف در موضوع زباله‌سوز را حتماً به حوزه استانداری اطلاع دهید و مشورت بگیرید؛ اما افرادی در این حوزه آرمانی صحبت کرده و عملکردی ندارند.

در این همایش شهرداران خشکبیجار، اسالم، سیاهکل، کیاشهر، منجیل، خمام، رضوانشهر و چاف چمخاله لنگرود اقداماتشان را در ارتباط با مدیریت پسماند ارائه دادند و کتاب آموزشی با موضوع پسماند ویژه دانش‌آموزان تهیه شده از شهرداری سیاهکل رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه