کارشناس مذهبی در گفتگو با هشت‌دی:

دشمن‌شناسی از لازمه‌های ظهور است

کارشناس مذهبی، گفت: معرفت‌دینی و دشمن‌شناسی از لازمه‌های ظهور است لذا در روایتی آمده که حقیقت زمانی در دل‌ها روشن خواهد شد که به درک معنای ظهور برسیم.

دشمن‌شناسی از لازمه‌های ظهور است

حجت‌الاسلام میرشمس اکبر حسینی در گفتگو با هشت‌دی با اشاره به دوران زندگانی امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: امامین عسکریین در دورانی سخت و‌ دشوار تحت نظارت پیوسته و مداوم خلفای عباسی زندگی کردند و تعبیر عسکری نیز به معنای پادگان نظامی، ناظر بر همین مسئله است.

وی به شرایط حاکم بر این دوران اشاره کرد و گفت: در طول دوران زندگانی امام نیز خواص شیعه در مدت زمان محدودی خدمت امام می‌رسیدند و مرخص می‌شدند لذا این شرایط فقط مختص همان دوران نبود بلکه پس از شهادت حضرت نیز این روند ادامه داشت که غیبت صغری نیز در امتداد همین مسئله است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: معتمد عباسی نسبت به ظهور منجی عالم بشریت آگاه بود لذا مترصد به شهادت رساندن ایشان به محض ولادت حضرت بود اما بنا بر مشیت الهی به جهت تداوم امامت به محض تولد، جان امام مهدی (عج) حفظ شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به زمینه‌سازی ظهور و انتظار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان، بیان کرد: طبق روایات دشمن‌شناسی خصیصه مشترک در بین شیعیان است و اوج آن را در کربلا شاهد هستیم.

وی بر اهمیت دشمن‌شناسی تاکید کرد و افزود: لازم است اهداف دشمن، ریشه‌های حرکتی و دلایل دشمنی را بشناسیم در غیر این صورت در مواجهه با هر حرکت دشمن، زمین‌گیر خواهیم شد و در راستای گسترش باورها و ارزش‌های دینی به نتیجه نخواهیم رسید لذا گاهی اقدامات خوبی را شاهد هستیم که به یک نتیجه درست منتج نمی‌شود که این مسئله ناشی از عدم شناسایی صحیح اهداف دشمنان است.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: دشمن با ایجاد انحراف در اذهان، از موضوعات اصلی حاشیه‌سازی می‌کند همان‌طور که اغتشاشات سال گذشته یک اتفاق حاشیه‌ای بود اما نیازمند شناخت اهداف اصلی دشمن هستیم لذا هم‌اکنون اغتشاشات به پایان رسیده ‌و موضوعیت ندارد و علت دامن‌زدن به آن در سال جاری، انحراف اذهان با ایجاد اغتشاش و شلوغی در کف خیابان بوده است اما هدف اصلی دشمن؛ جلوگیری از پیشرفت کشور، حل نشدن مشکلات مردم، عدم رشد اقتصادی، افزایش بیکاری، تورم و … است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه اصل ظهور بر پایه دشمن‌شناسی است، گفت: آیا کسی که مرتکب هر گناهی می‌شود می‌تواند خود را منتظر حضرت بداند؟ آیا ظهور امام فقط برای حل مشکلات شخصی است؟ این در حالی است که معنای حقیقی ظهور، سوق‌دادن جامعه و جهان بشریت به سمت اهداف متعالی و رشد حقیقی است لذا اداره‌شدن جهان فارغ از الطاف الهی به یمن وجود مبارک ایشان است.

وی تصریح کرد: معرفت به دین و دشمن‌شناسی از لازمه‌های ظهور است لذا در روایتی آمده که حقیقت زمانی در دل‌ها روشن خواهد شد که به درک معنای ظهور برسیم.

این کارشناس مذهبی، خاطر نشان کرد: جامعه بشری نیازمند یک منجی است تا فارغ از مشکلات شخصی از منجلاب‌های گسترده بشری که در آن گرفتار شده رهایی یابد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مراد رسولی لنگرود
امامت آقا مبارک و التماس دعا
در حاشیه