در یادواره شهدای لنگرود مطرح شد

عالی: نباید نسبت به ظهور نگاه رؤیایی داشته باشیم

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب ما منطقه‌ای و نژادی نیست بلکه انقلاب جهانی است، گفت: رؤیایی به ظهور نگاه نکنیم و بایستی شیعه حاکمیت داشته باشد تا در آن مدیران لایق و افسران شجاع تربیت شوند.

عالی: نباید نسبت به ظهور نگاه رؤیایی داشته باشیم

به گزارش هشت‌دی، حجت الاسلام مسعود عالی در یادواره امیران، سرداران، فرماندهان و ۶۴۰ شهید شهرستان لنگرود شامگاه پنج‌شنبه در مسجد جامع این شهرستان، اظهار کرد: یاد و گرامیداشت نام شهدا اجرش کمتر از شهادت نیست و ما در این مسیر سخت به این یادواره های شهدا بسیار نیازمندیم.

وی با اشاره به ملاک ارزشمند بودن یک فرد در فرهنگ شیعه، افزود: ملاک ارزشمند بودن یک فرد ملاکی است که برای رشد و پیشرفت جامعه نیاز است و آن خدمت امام بودن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ملاک رشد یک فرد این است که رسالت امام را متوجه شود و هنر ما این است که ماموریت امام چیست و از ما چه توقعی دارد، تصریح کرد: وجود مقدس امام زمان( عج) پرتلاش ترین در عالم وجود است.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: مهم ترین ماموریت امام زمان( عج) در زمان غیبت زمینه سازی و آماده سازی ظهور است و ظهور امام زمان(عج) یعنی حاکمیت خدا در زمین و برچیده شدن بساط ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: این آمادگی گاهی فردی است که آمادگی فردی لازم است اما کافی نیست و علاوه بر آن به آمادگی جمعی هم نیاز است و جامعه شیعه به عنوان حلقه اول یاران حضرت آمادگی این کار را داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، زمان ظهور را  زمان حاکمیت قانون الهی و  عدالت دانست و بیان کرد: در روایات مکرر آمده است که قبل از حکومت امام زمان (عج)، حکومتی در ایران برپا می‌شود که مردم حول محور ولی خدا جمع می‌شوند که به جای نام ایران عناوینی به اسم حکم، مشرق زمین، خراسان و …آمده است.

نباید نسبت به ظهور نگاه رؤیایی داشته باشیم

وی با بیان اینکه این دوره، دوره خاصی است و در این حکومت باید برای امام زمان(عج) مدیر تربیت شود، تاکید کرد: رویایی به ظهور نگاه نکنیم و بایستی شیعه حاکمیت داشته باشد تا در این حاکمیت مدیران لایق و افسران شجاعی تربیت شوند.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه انقلاب ما منطقه‌ای و نژادی و قومی نیست بلکه انقلاب جهانی است، بیان کرد: گاهی نارسایی‌های مثل کشف حجاب و …. در جامعه اتفاق می‌افتد که این به این معنی نیست که همه چیز از دست رفته باشد و از هزار و ۹۰ شهر تنها در ۳۰ شهر درگیری بود و در این مدت نود تا صد روزه تنها توانستند ۵۰ هزار نفر را به کف خیابان بیاورند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه‌ اعتراض داریم و این را به خوبی واقف هستیم که راه حل از بیرون نظام‌ نیست و آنجا که پای ولایت و شهدا به میان آید جان خود را فدا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری به اندازه مردم ایران پای ولایت و امامت نایستاد، گفت: ما توانستیم در مقابل تمام فتنه‌ها و بلاها بایستیم و در جنگ ترکیبی اخیر که به عبارتی جنگ نهروان، صفین، جمل بود، مقاومت کردیم به فرموده رهبری “دشمن به نقطه قوت‌های ما حمله کرد”.

حجت الاسلام عالی ایران را ابرقدرت به تمام‌ معنای نظامی دانست و تصریح کرد: ابرقدرت به معنای داشتن تانک و تفنگ و تسلیحات نیست بلکه باید شجاعت استفاده از این ابزارها را داشته باشد.

دولت فعلی ماهانه تا چهار سال بدهی دولت قبلی را باید پرداخت کند

وی در خصوص مسئله اقتصادی و اینکه زیرساخت هایی ایجاد شده، خاطرنشان‌ کرد:  این دولت ماهانه تا چهار سال باید بدهی دولت قبلی را پرداخت کند و خط آهن چابهار تا سواحل خزر اگر فراهم شود و پولی که از ترانزیت کالاها ایجاد می شود به اندازه پول نفت خواهد بود و در مسئله اقتصادی زیر ساخت هایی فراهم  شده که باید مردم در سفره خود احساس کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه