مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

دانش‌نامه دفاع مقدس در گیلان منتشر می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به انتشار دانش‌نامه دفاع مقدس در گیلان، گفت: جلد اول این دانش‌نامه در پژوهشکده گیلان‌شناسی رونمایی خواهد شد.

دانش‌نامه دفاع مقدس در گیلان منتشر می‌شود

به گزارش هشت‌دی، حسن حبیبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: دفاع مقدس دوره‌ای سرنوشت‌ساز و اثرگذار در دوران انقلاب اسلامی است که در آن جلوه‌های ایثار و شهادت‌طلبی مشهود است.

وی به دوران دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه نیازمند تبیین دستاوردهای ارزشمند این دوران هستیم، گفت: شکل‌گیری محور مقاومت یکی از نتایج مثبت هشت سال دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تصریح کرد: استان گیلان با هشت هزار شهید و بیش از ۲۳ هزار رزمنده و ایثارگر از پیشتازان عرصه دفاع مقدس محسوب می‌شود.

حبیبی با اشاره به لزوم وحدت و انسجام در جامعه امروز، بیان کرد: وحدت بین آحاد جامعه در طول دوران دفاع مقدس نیاز امروز جامعه ما است.

وی ادامه داد: نیازمند به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس هستیم همان‌طور که تاکنون بیش از ۹ هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده که ۲۴۰ اثر متعلق به گیلان است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر لزوم به‌کارگیری نسل جوان و نوجوان در راستای تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: اقدامات آموزشی و پژوهشی با محوریت نسل جوان در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلابی قابل اهمیت است.

حبیبی از تشکیل دایرهالمعارف دفاع مقدس در کشور خبر داد و گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس در گیلان منتشر می‌شود که تاکنون پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است لذا این دانش‌نامه پس از انتشار به یک کتاب مرجع و علمی مبدل خواهد شد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌پژوهان و نخبگان در نشر دانشنامه دفاع مقدس در گیلان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: جلد اول این دانش‌نامه در سال جاری با حضور جمعی از مردم و مسئولان و اصحاب رسانه در پژوهشکده گیلان‌شناسی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری بیش از چهار هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در گیلان، تصریح کرد: برنامه صبحگاه مشترک، تجلیل از بانوان اثرگذار در دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب، یادمان شهدای گمنام در گیلان، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان گیلان است.

حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: حدود یک‌ میلیون اسناد تاریخی در خصوص شهدا و‌ دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است که این اسناد در سامانه دفاع مقدس استان گیلان بارگذاری خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه