استاندار گیلان خبر داد:

صدور بیش از ۱۶۲ هزار برگ سند املاک روستایی در گیلان

استاندار گیلان از صدور ۲ هزار و ۱۳۶ برگ سند روستایی از ابتدای سال در گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۲ هزار و ۱۳۶ برگ سند برای املاک روستایی در این استان صادرشده است.

صدور بیش از ۱۶۲ هزار برگ سند املاک روستایی در گیلان

به گزارش هشت‌دی  اسدالله عباسی شامگاه سه‌شنبه در مراسم واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، در جمع مردم روستای چمنستان شهرستان املش، اظهار کرد:  از ابتدای امسال تا پایان مرداد ۲ هزار و ۱۳۶ برگ سند روستایی در گیلان صادر شد که از این تعداد ۱۴۷ سند مالکیت روستایی شهرستان املش است.

 وی از صدور ۱۶۲ هزار و ۱۳۶ برگ سند برای املاک روستایی تاکنون در گیلان خبر داد و افزود: برای تحویل سندهای مالکیت روستایی مشکلاتی وجود داشت که روستا به روستا این مشکلات در حال حل شدن است.

استاندار گیلان در خصوص زمین‌هایی که روستاییان بر روی آن‌ها سال‌ها کارکرده و از پدرانشان به آن‌ها به ارث رسیده، گفت: مسئولان منابع طبیعی و محیط‌زیست باید با روستاییان برای تعیین تکلیف زمین‌هایشان که سند و نسق ندارند همکاری کنند.

عباسی با اشاره به افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی، افزود: دولت وام ساخت مسکن روستایی را از ۴۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد تا روستایی بتواند مسکن خود را در روستای محل زندگی‌اش بنا کند.

وی با اشاره به مشکل روستائیان در خصوص تغییر کاربری زمین و ساخت خانه، اضافه کرد: شوراها و دهیاران برای اصلاح کاربری زمین‌ها با حفاظت از مواهب طبیعی، ساخت مسکن روستایی را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین از کمیته امداد و بهزیستی خواست با تسهیل پرداخت وام به مددجویان زیرپوشش، ساخت مسکن روستایی برای مددجویان را سرعت بخشند.

استاندار گیلان در خصوص پیشرفت طرح کنارگذر شهرستان املش هم گفت: تا پایان شهریور، روند ساخت این کنارگذر تغییر فراوانی خواهد کرد و دستگاه‌های اجرایی باید برای پیشبرد این طرح همکاری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه