پلیس فتا گیلان:

زائران به نقاط اتصال (وای‌فای) رایگان اعتماد نکنند

پلیس فتا گیلان در اطلاعیه از زائرین اربعینی درخواست کرد ضمن عدم نگهداری اطلاعات در گوشی و تعبیه رمز قوی و ایمن برای تجهیزات هوشمند خود به نقاط اتصال (وای‌فای) ناشناس و رایگان اعتماد نکنند.

زائران به نقاط اتصال (وای‌فای) رایگان اعتماد نکنند

به گزارش هشت‌دی پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با صدور اطلاعیه از زائران اربعین حسینی (ع) خواست ضمن اینکه اطلاعات مهم و خصوصی را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکنند برای گوشی و تجهیزات هوشمند خود رمز قوی و ایمن تعبیه کنند.

پلیس فتا گیلان همچنین از زائران خواسته است که در طول سفر به عتبات‌عالیات و در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی (ع)، از تلفن همراه افراد ناشناس برای تماس استفاده نکنند و نیز تجهیزات ارتباطی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

پلیس فتا ضمن درخواست از زائران برای مراقبت نسبت لینک‌های ارسالی آلوده و تبلیغات فریبنده به بهانه اربعین حسینی (ع)، به آنان هشدار داد: از نصب نرم‌افزارهایی که در مسیر پیاده‌روی با آن‌ها مواجه می‌شوند، خودداری کنند و به نقاط اتصال (وای‌فای) ناشناس و رایگان اعتماد نکرده وبا حفظ رعایت نکات ایمنی برای اتصال، از اپراتورهای معتبر استفاده کنند.

در این اطلاعیه پلیس فتا گیلان به زائران توصیه کرد: نرم‌افزارهای کنترلی را از منابع معتبر دریافت و در مواقع به سرقت رفتن تلفن همراه، از آن‌ها برای ردیابی تجهیزات ارتباطی استفاده کنند.

خاموش‌کردن بلوتوث تجهیزات ارتباطی با هدف ممانعت از اتصال بدون اطلاع، و نیز به اشتراک نگذاشتن زمان سفر برای جلوگیری از خطر سرقت منزل، از دیگر توصیه‌های پلیس در این اطلاعیه است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه