افتتاح بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی در مرز مهران

بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی شهید قاسم سلیمانی کرمان وابسته به معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی در مرز مهران

به گزارش هشت‌دی، ابراهیم بهروزه امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان سیار ۳۲ تختخوابی در مرز مهران اظهار کرد: این بیمارستان مجهز صحرایی برای خدمات‌رسانی درمانی در مرز مهران مستقر شده و به‌صورت سامانه اتوبوسی است.

وی در ادامه افزود: این مرکز درمانی دارای ۱۲۰ کادر درمان شامل ۱۱ پرستار و پزشک عمومی و ۱۰۹ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف درمانی است. در بیمارستان صحرایی شهید سلیمانی کرمان بخش‌هایی چون آزمایشگاه، رادیولوژی، بستری، اورژانس، آی‌سی‌یو و داروخانه مستقر هستند.

مسئول بیمارستان سیار شهید سلیمانی کرمان تصریح کرد: این واحد در اربعین سال ۱۳۹۸ هم در میدان بزرگ اربعین در جوار پایانه مرزی مهران به‌مدت ۲۱ روز مستقر بود و خدمات متنوع درمانی ازجمله اعمال جراحی مصدومین تصادفی و ارتوپدی را انجام داد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز گفت: این بیمارستان صحرایی با هدف تقویت ظرفیت‌های درمانی دستگاه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی، تأمین اجتماعی، بسیج جامع پزشکی و جمعیت هلال‌احمر ایجاد شده است‌.

سردار جمال شاکرمی ادامه داد: زیرساخت‌های درمانی با مشارکت تمام دستگاه‌های مرتبط به‌صورت جهادی در مهران ایجاد شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. امروز همچنین بیمارستان ۴۰ تختخوابی صحرایی بسیج جامع پزشکی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در مرز مهران افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان نیز شامل بخش‌هایی چون اتاق عمل، بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی با حضور متخصصان و پزشک عمومی است، گفت: زیرساخت‌های اربعین در مرز مهران در صورت بروز حوادثی چون گرمازدگی، تصادف یا دیگر سوانح آمادگی پذیرش بیش از ۲۰۰ نفر به‌صورت همزمان وجود دارد.

شاکرمی اربعین را یک مانور بزرگ فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌های موجود در مرز مهران بیانگر آمادگی ما برای مدیریت حوادث و سوانح مختلف است.

گفتنی است؛ این بیمارستان‌های صحرایی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال و مدیریت درمان استان ایلام افتتاح شدند و تا دو روز بعد از اربعین به خدمات درمانی خود به زائران ادامه می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه