سرپرست فرمانداری رودسر:

نقش کانون پرورش فکری در برطرف‌سازی تناقضات ذهنی کودکان و نوجوانان تأثیرگذار است

سرپرست فرمانداری رودسر، گفت: پس از شکل‌گیری شخصیت کودک در خانواده، مربی مهم‌ترین فردی است که می‌تواند در ابهام‌زدایی ذهنی و هم‌ستیزی فکری آینده‌سازان ایران اسلامی نقش‌آفرین باشد و مربیان کانون نقش اثربخشی در ایجاد باورها و برطرف‌سازی تناقضات ذهنی مخاطبان ایفا می‌کنند.

نقش کانون پرورش فکری در برطرف‌سازی تناقضات ذهنی کودکان و نوجوانان تأثیرگذار است

 به گزارش هشت‌دی محمد حیدری در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان که با هدف پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی شهرستان رودسر انجام شد با تأکید بر لزوم آشناسازی نسل کودک و نوجوان با مفاهیم و ارزش‌های اسلامی، اظهار کرد: شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم و مربیان توانمند مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تأثیر به سزایی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی کشور با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش داشته و دارند.

 وی افزود: پس از شکل‌گیری شخصیت کودک در خانواده، مربی مهم‌ترین فردی است که می‌تواند در ابهام‌زدایی ذهنی و هم‌ستیزی فکری آینده‌سازان ایران اسلامی نقش‌آفرین باشد و مربیان کانون نقش اثربخشی در ایجاد باورها و برطرف‌سازی تناقضات ذهنی مخاطبان ایفا می‌کنند.

 فرماندار شهرستان رودسر درعین‌حال از ماندگاری آموزه‌های مربیان و عمل‌گرایی در فعالیت‌های کانون سخن به میان آورد و با بیان اینکه برنامه‌های این مجموعه به جنبه‌های آموزش فردی و اجتماعی نسل کودک و نوجوان نگاه ویژه دارد، تصریح کرد: این مهم نقش غیرقابل‌انکاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل دارد.

 حیدری همچنین، از فعالیت‌های کتاب‌محور کانون نیز سخن گفت و با تبیین این موضوع که کتاب و کتاب‌خوانی زمینه‌ساز ارتقای آگاهی‌ها و ایجاد موازنه میان دانستنی‌ها و مجهولات است، گفت: مأنوس‌کردن کودک و نوجوان با کتاب، افزون بر پیشگیری از تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به ماندگاری دانسته‌های این نسل کمک کند.

 این مسئول، بخش دیگر صحبت‌های خود را به اهمیت تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رودسر و بخش زیاز این شهرستان اختصاص داد و با اشاره به بافت جمعیت روستایی رودسر، گفت: برای بسترسازی جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر کانون به مخاطبان شهری و روستایی تلاش می‌کنیم.

 وی از درنظرگرفتن ۲۵ میلیارد ریال جهت تکمیل مرکز فرهنگی هنری در حال احداث کانون چابکسر و تخصیص ۱۷ میلیارد ریال آن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که طی سال جاری شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در این طرح فرهنگی باشیم.

هدف غایی کانون پرورش فکری تربیت نسلی ولایی و انقلابی است

 سید جلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان هم در این دیدار با قدردانی از توجه و نگاه فرماندار شهرستان رودسر به مقوله فرهنگ، گزارشی از برنامه‌های این مجموعه در استان و شهرستان ارائه داد.

 وی در همین ارتباط به بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون اشاره و با فرآیندمحور توصیف‌کردن این برنامه‌ها گفت: هدف نهایی مربیان کانون پرورش فکری پرورش نسلی آگاه، ولایی و انقلابی است.

 میرعظیمی شیوه‌های خلاقانه، هدف‌مند و کتاب‌محور مربیان این نهاد فرهنگی را از دلایل توفیق این مجموعه دانست و با اشاره به اعتماد کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به کانون، اظهار کرد: ایجاد پیوندهای مؤثر با مخاطبان و نقش‌آفرینی کانون به‌عنوان مکمل نظام آموزشی کشور نیز از دیگر دلایل اثربخشی برنامه‌های این مجموعه متولی حوزه کودک و نوجوان به شمار می‌رود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این میان به بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب موجود در کتابخانه‌های مراکز کانون استان اشاره و با تشریح روند اهدا و ارسال کتاب توضیح داد: طی این حرکت فرآیندمحور، زمینه‌های غنی‌سازی کتابخانه‌ها و افزایش منابع مطالعاتی فراهم می‌شود.

 وی با مهم توصیف‌کردن نقش فرمانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، رئیس شورای اداری و آموزش‌وپرورش گفت: حمایت مسئولان می‌تواند در پیشبرد هرچه بهتر این برنامه‌های هدف‌مند، فرهنگ‌ساز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان همچنین از خواسته‌های این مجموعه برای اختصاص منابع لازم جهت تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری رودسر و بخش زیاز این شهرستان سخن گفت و با اشاره به نیاز کودکان و نوجوانان بخش چابکسر به خدمات فرهنگی، بیان کرد: تخصیص منابع برای تکمیل مرکز فرهنگی هنری این بخش نیز از اهدافی است که به جد از سوی کانون پرورش فکری دنبال می‌شود.

 وی در تبیین اهمیت توجه به حوزه کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی هنری کانون رودسر را موردتوجه قرارداد و با اشاره نقش این مجموعه در ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهرستان گفت: حمایت از کانون به و مربیان آن که در سایه احساس، عاطفه به هدایت نسل کودک و نوجوان می‌اندیشند، نقش بسزایی در رشد کشور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه