مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

ارائه الگو‌های مناسب به مخاطبان اساس کار فرهنگی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ارائه الگو‌های مناسب به نسل کودک و نوجوان را پایه و اساس فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: معرفی اسوه‌های ایثار و شهادت به آینده‌سازان در صدر برنامه‌های این نهاد فرهنگی قرار‌ دارد.

ارائه الگو‌های مناسب به مخاطبان اساس کار فرهنگی است

به گزارش هشت‌دی، سید‌جلیل میرعظیمی در نشست با مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به رسالت فعالان عرصه فرهنگ اظهار کرد: تقویت باور‌های دینی مخاطبان و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در میان آینده‌سازان، از اهم‌ برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب‌ می‌شود.

وی در ادامه فعالیت‌های کتاب‌محور و خلاقانه را از شیوه‌‌ای اثر‌بخش در مسیر فرهنگ‌سازی عنوان‌کرد و با بیان‌اینکه معرفی الگو‌های مناسب به کودکان و نوجوان با بهره‌گیری از روش‌های هدفمند مربیان کانون صورت‌می‌گیرد، افزود: آشنا‌سازی هرچه بهتر فرزندان ایران اسلامی با شخصیت‌های برجسته‌ای که با کم‌ترین امکانات، دستاورد‌های بزرگی را برای اسلام و ایران به‌ ارمغان‌ آوردند، رهاورد این فعالیت‌ها به‌شمار‌ می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به دشواری‌های کار در حوزه کودک و نوجوان پرداخت و با بیان این موضوع که ارائه تصویری روشن و گویا از رخداد‌های هشت‌ سال دفاع‌ مقدس به آینده‌سازان کاری دشوار و نیاز‌مند بهره‌گیری از ظرافت‌هاست، تصریح‌ کرد: برای پیشگیری از گسست‌های میان‌نسلی و نیل به اهداف، هم‌افزایی و هم‌گرایی مجموعه‌های فعال در این عرصه ضرورت‌ دارد.

میر‌عظیمی افزایش همکاری‌های مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را بااهمیت توصیف‌ کرد و ضمن اشاره به گستره فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، فراگیر، سیار شهری و روستایی و کتابخانه‌های پستی این مجموعه‌ گفت: ارتقای سطح همکاری‌های مشترک‌ می‌تواند در ایجاد انس و الفت هرچه‌ بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب، ارتقای توانمندی‌های آنان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر‌ باشد.

این مدیر‌فرهنگی اشاره‌ای به برخی از فعالیت‌های اخیر کانون در عرصه نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت‌ داشت و ضمن یادآور‌شدن برگزاری همایش «از نسل باران»، در سالگرد بازگشت آزادگان به ایران اسلامی عنوان کرد: آغاز فرایند برگزاری بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری نیز بستری مناسب برای افزایش همکاری‌ها در جهت تقویت باور‌های دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی افزون‌تر آنان با اسطوره‌های ایران اسلامی است.

هنر؛ ابزار مانایی دست‌آورد‌های دفاع مقدس

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز با استقبال از افزایش تعامل و همکاری با کانون پرورش فکری اظهار‌ کرد: مخاطبان این مجموعه فرهنگی از مهم‌ترین گروه‌های سنی برای فرهنگ‌سازی به‌شمار‌ می‌روند و ضرورت دارد برای شکل‌گیری شخصیت‌ آنان بر اساس الگو‌های ایرانی و اسلامی، هم‌افزایی و تلاش مضاعفی داشته‌ باشیم.

حسن‌ حبیبی به اهمیت روش‌های‌ کار با کودک و نوجوان پرداخت و با تاکید‌ بر این مهم که پایه و اساس قرار‌گرفتن ابزار هنر و ادبیات می‌تواند در نیل به این اهداف موثر‌باشد، افزود: کتاب نیز ابزاری مناسب است که توجه به پیشرفت فن‌آوری‌های روز، گسترش فضای مجازی و شبکه‌های مجازی، جایگاه بی‌بدیل خود را حفظ‌ کرده و نقش موثری در فرهنگ‌سازی ایفا‌ می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت آشناسازی نسل کودک و نوجوان با پیشینه افتخارآمیز کشور و استان پرداخت و بیان کرد: شناخت بیشتر این نسل از حکومت‌ شیعی آل‌بویه، شخصیت‌های تاثیر‌گذاری چون میرزا‌ کوچک‌خان و آگاهی‌ آینده‌سازان از نقش گیلانیان در پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه‌ مردمان این دیار در محور مقاومت، از اهدافی‌ است که ضرورت‌ دارد برای دستیابی به آن تلاش‌ کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان گیلان همچنین، امید‌آفرینی را در سایه تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و دانشگاهیان مهم ارزیابی‌ کرد و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم‌ رهبری در ارتباط با گذر مردم مسلمان ایران اسلامی از شیب‌ تاریخی و نزدیکی به قله گفت: آگاهی فرزندان ایران اسلامی از این موضوع بایستی در تمامی برنامه‌ریزی‌ها مد‌نظر‌ قرار‌ گیرد.

حبیبی نیز در این راستا از برنامه‌های این اداره‌کل برای پیشگیری از مصادره مفاهیم انسانی هشت‌ سال‌ دفاع مقدس از سوی بیگانگان و آشناسازی جامعه به دستاورد‌های این دفاع جانانه سخن‌ گفت و تصریح‌ کرد: عینی‌سازی اسطوره‌های دفاع مقدس و ارائه آموزه‌های این حماسه ماندگار در قالبی باور‌پذیر، از اهدافی‌ است که از سوی دست‌اندرکاران این‌ مجموعه دنبال‌ می‌شود.

تشریح برنامه‌های بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای حمایت از خالقان تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی، اعلام‌ آمادگی برای برپایی کارگاه‌های آموزشی مشترک و انتشار آثار کارشناسان، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در حوزه دفاع‌ مقدس، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان حسن حبیبی مورد‌ توجه قرار‌ گرفت.

گفتنی‌ است در این دیدار که امروز در اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در رشت صورت‌ پذیرفت، اکرم‌السادات‌ حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی و حمیرا خدابنده، کارشناس‌ مسئول آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین، حسین اسماعیلی مسئول کارگروه نگارش دانشنامه دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان حضور داشتند و به طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌‌نظرات پرداختند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه