مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان:

آیین «ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی» در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری آیین «ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی» در استان خبر داد و گفت: این مراسم ۲۳ خرداد سال‌جاری در رشت برگزار می‌شود.

آیین «ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی» در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش هشت‌دی، سید جلیل میر عظیمی امروز در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اظهار کرد: فراهم‌آمدن زمینه‌های برگزاری این جلسه نشان‌دهنده توجه ویژه مسئولان به کودکان و نوجوانان و این نگاه سازنده، سرمایه‌گذاری فرهنگی است و حمایت از کانون به رشد و بالندگی آینده سازان ایران اسلامی کمک می‌کند.

وی به ارائه گزارشی از گستره فعالیت‌های کانون با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، مراکز سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پرداخت و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و تحقیقی کتاب‌محور کانون برای تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، وجود ۴۰۰ هزار کتاب در کتاب‌خانه‌های کانون گیلان را گنیجنه‌ای ارزش‌مند عنوان و تصریح کرد: مربیان و اعضای توان‌مند و حضور مؤثر آنان در جشنواره و مسابقه‌های بین‌المللی، ملی و استانی از شاخصه‌های این نهاد در گیلان به شمار می‌رود.

میرعظیمی از برگزاری آیین «ثبت ملی قصه گویی ایرانی» خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های کانون در مناسبت‌های کودک و نوجوان محور و نقش محوری این نهاد در پاس‌داشت فرهنگ قصه و قصه‌گویی است. این آئین صبح روز سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ همزمان با تهران و ۴ استان دیگر در مرکز شماره ۳ کانون رشت برگزارمی‌شود و دلیل حضور کانون گیلان در جمع مجریان این آئین، پیشتازی این استان در برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه