مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان مطرح کرد:

ضرورت تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در گیلان

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بر لزوم تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در استان با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در بازه زمانی دوماهه تأکید کرد.

ضرورت تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در گیلان

به گزارش هشت‌دی نخستین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۲ گیلان به میزبانی اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری استان در رشت برگزار شد.

این نشست به‌منظور هماهنگی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۲ امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان گیلان به میزبانی اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری استان برگزار شد.

ضرورت تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در گیلان

محمدمهدی نیازمند در این نشست، به اهمیت فعالیت‌های کودک و نوجوان محور اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن هم‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای این نسل، نیازمند استمرار و پیگیری است.

وی پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و فراهم‌سازی زمینه‌های همراهی همیشگی متولیان این حوزه را ضروری دانست و بر لزوم تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در استان با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در بازه زمانی دوماهه تأکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به نقش محوری آموزش‌وپرورش در حوزه تعلیم‌وتربیت اشاره کرد و با بیان اینکه شکل‌گیری زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی کشور، نیازمند بهره‌گیری از همراهی مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: ضرورت دارد برای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و رصد آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوان، نسبت به هماهنگ‌سازی مجموعه‌های فعال در این حوزه اقدام شود.

لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی و بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های حوزه کودک و نوجوان و همچنین از ضرورت‌های تولید محتوای مناسب برای آینده‌سازان و بهره‌گیری از ابزار رسانه سخن گفت و بر اهمیت همراهی صداوسیما در مسیر انعکاس هرچه بیش‌تر برنامه‌های کودک و نوجوان محور تأکید کرد.

مهم برشمردن برنامه‌ریزی و ارائه جدول برنامه‌های هفته ملی کودک به استانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، تأکید بر اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های این ایام و تعمیم این برنامه‌ها به‌تمامی روزهای سال، بخش پایانی سخنان محمدمهدی نیازمند به شمار می‌رفت.

سرمایه‌گذاری برای کودکان، زمینه‌ساز آینده بهتر آنان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با قدردانی از مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و حضور نمایندگان دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، به تشریح برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۲ پرداخت.

سید جلیل میرعظیمی در همین زمینه به شعار این ایام اشاره و با بیان اینکه «کودکی بهتر، زندگی بهتر» تأکیدی بر اهمیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای کودکان است، افزود: چنانچه با مشارکت خانواده‌ها و فعالان فرهنگی، زمینه سرمایه‌گذاری هرچه بیش‌تر را برای کودکانمان فراهم کنیم، آینده بهتر فرزندان ایران اسلامی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: خانواده رکن اصلی تربیت کودک محسوب می‌شود و براین‌اساس ضروری است در تمامی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این مدیر فرهنگی در ادامه، اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک را یادآور شد و جلب نظر جامعه به اهمیت دوران کودکی و نیازهای این نسل، هم‌گرایی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد متولی حوزه کودک و نوجوان و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و آموزشی به آینده‌سازان ایران اسلامی را ازجمله این هدف‌ها عنوان کرد.

میرعظیمی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطب برنامه‌های این ایام هستند، تأکید کرد: ۱۵ تا ۲۱ مهر سال ۱۴۰۲ فرصتی است تا بسترهای خدمات‌رسانی مستمر و همیشگی به آینده‌سازان ایران اسلامی فراهم شود.

وی، «برنامه برای کودکان» و «برنامه درباره کودکان» را از سطوح برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی اعلام کرد و به تشریح اهم فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در ایام پرداخت.

میرعظیمی در همین حال، ظرفیت‌های کانون برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به کودکان را موردتوجه قرار داد و ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، ۴ کتابخانه پستی، ۲ مرکز فرهنگی هنری فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه) و همچنین، ۴ کتابخانه سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه فرهنگی را امکانی مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای نسل کودک و نوجوان دانست.

اعلام آمادگی برای تعامل هرچه بیش‌تر با فعالان حوزه کودک و نوجوان برای ارتقای توان‌مندی آینده‌سازان ایران اسلامی، پایان‌بخش سخنان سید جلیل میرعظیمی محسوب می‌شد.

ادامه بخش این نشست که عصر روز چهارشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۲ صورت گرفت، صحبت‌های اکرم‌السادات حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری و ارائه برنامه‌ها از سوی نمایندگان اداره‌های کل آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی، صنعت، معدن، تجارت گیلان و همچنین، نمایندگانی از دفتر امور بانوان استانداری، دانشگاه علوم پزشکی استان و شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شهر رشت بود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه