استاندار گیلان بیان کرد:

تخصیص اعتبار ۱۱۵۰ میلیاردی جهت اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت

استاندار گیلان از تخصیص یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت در راستای پیشگیری از ورود آن به دو رودخانه زرجوب و گوهررود خبر داد و گفت: تا دو سال آینده بسیاری از مشکلات حوزه  پسماند مرکز استان مرتفع خواهد شد.

تخصیص اعتبار ۱۱۵۰ میلیاردی جهت اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی با حضور در شهرداری رشت، نشستی دو ساعته درخصوص بررسی برنامه‌های مدیریت شهری مبنی بر توسعه  زیرساخت‌ها و گره‌گشایی از ترافیک سردرگم معابر پرتردد شهر رشت برگزار و بر لزوم حمایت از پروژه‌های شهرداری مرکز استان موسوم به طرح میثاق تأکید کرد.

وی در این نشست وفاق و همدلی را رمز موفقیت مدیران و تصمیم‌سازان شهر در ایفای وظایف محوله و تسریع در روند توسعه و عمران شهری دانست و با قدردانی از روحیه  تعامل و همدلی مشهود بین اعضای شورای شهر با شهردار و دیگر مدیران شهری افزود: برنامه‌هایی که در بستر این تعامل در قالب طرح میثاق پیش‌بینی شده و در آستانه اجرا قرار دارد، می‌تواند نقطه عطفی برای گره‌گشایی از ترافیک سردرگم مرکز استان باشد و باید از سوی تمامی دست‌اندرکاران حمایت شود.

حمایت استاندار گیلان از برنامه‌های توسعه‌محور و تحول‌آفرین شهرداری رشت

استاندار گیلان تصریح کرد که از برنامه‌های توسعه‌محور و تحول‌آفرین شهرداری حمایت خواهد کرد.

عباسی موضوع ساماندهی پسماند و کاهش ترافیک شهر رشت را دو اولویت مهم در راستای احیای محیط‌زیست و رونق اقتصاد و گردشگری رشت عنوان کرد و گفت: در حوزه  پسماند اقدامات و پیگیری‌های مجدانه‌ای انجام شده تا از آلایندگی مناطق مختلف استان به‌ویژه شهر رشت پیشگیری شود.

وی ادامه داد:  در همین راستا اکنون طرح تفکیک زباله از مبدأ به همت شهرداری و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در دست اجراست.

تخصیص اعتبار ۱۱۵۰ میلیاردی جهت اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت

استاندار گیلان به تخصیص یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهر رشت در راستای پیشگیری از ورود آن به دو رودخانه  زرجوب و گوهررود اشاره و بیان کرد: با تداوم روند فعلی تا دو سال آینده بسیاری از مشکلات حوزه  پسماند مرکز استان مرتفع خواهد شد.

رئیس شورای راهبری ترافیک گیلان افزود: پدیده نامیمون ترافیک هم از معضلات دیرینه شهر رشت است که گره‌گشایی از آن می‌تواند در جذب گردشگر و رونق اقتصاد و معیشت عموم شهروندان گیلانی موثر باشد.

عباسی در ادامه لحاظ اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه و عمران شهری را در روند برنامه‌ریزی مدیریت شهری رشت الزامی دانست و تاکید کرد: در نشست‌های فرهنگی حوزه استانداری هم از دست‌اندرکاران فرهنگی شورای شهر به‌عنوان عضو مدعو دعوت خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ۱۲گانه میثاق از نیمه شهریورماه

شهردار رشت نیز در این نشست گزارشی از الزامات و مزیت‌ طرح‌های ۱۲گانه موسوم به میثاق در مناطق مختلف شهری رشت ارائه داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده عملیات اجرایی این طرح‌ها به ترتیب از نیمه شهریور امسال آغاز می‌شود.

رحیم شوقی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های ۱۲گانه موسوم به میثاق در مجموع ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است. با بررسی‌ها و مطالعات دقیق مالی، منابع تأمین این طرح‌ها مشخص شده و مشکلی در زمینه اجرای به‌موقع آنها وجود نخواهد داشت.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست راهبرد شورای ششم را توسعه و عمران شهری در بستر وفاق و همدلی و حمایت از برنامه‌های توسعه‌محور شهرداری عنوان کرد و افزود: بی‌شک این رویه اکنون در تمامی اعضای شورای اسلامی شهر رشت وجود دارد، به‌طوری‌که از هرگونه نبود ثبات مدیریتی در روند اداره امور شهر و توسعه زیرساخت‌ها پیشگیری خواهد کرد.

در ادامه این نشست مسعود کاظمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز طی گزارشی روند پیگیری و اجرای طرح تفصیلی حوزه شهری و طرح هادی روستایی را برای تمامی استان به‌ویژه شهر رشت تشریح و خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح تفصیلی شهر رشت اکنون به‌عنوان الزامی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد.

هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار گیلان در شهرداری و نیز حمایت‌ها و دغدغه‌مندی وی نسبت به رفع نگرانی‌های مردم کلانشهر رشت؛ نظرات خود را در قالب مسئولان کمیسیون‌های این شورا درخصوص نحوه تأمین منابع مالی شهرداری و الزامات فرهنگی، اجتماعی، محیط‌زیستی، حمل و نقل و ترافیکی و بهبود فضای سرانه و معابر ارائه کردند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه