مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد:

  رویت یک قلاده پلنگ در باغ چای چابکسر + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر خبر داد.

  رویت یک قلاده پلنگ در باغ چای چابکسر + فیلم

به گزارش هشت‌دی حمزه عشوری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تصاویر یک قلاده پلنگ در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر در شهرستان رودسر ثبت شده است افزود: این تصاویر به‌تازگی توسط تلفن همراه یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن چای بودند مشاهده و ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب گیلان بیان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در این منطقه، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده که به‌جرئت می‌توان گفت در کشور بی‌نظیر است.
شایان‌ذکر است زیستگاه پلنگ با زیستگاه طعمه‌های اصلی نظیر بز کوهی همپوشانی دارد. اما امروزه به دلیل گسترش فعالیت‌های اقتصادی، کشاورزی و دامداری و توسعه سکونتگاه های انسانی در این عرصه‌ها، زیستگاه‌های پلنگ مورد تهدید واقع شده است و این نمونه ناگزیر در مناطق نزدیک روستاها مشاهده می‌شود .
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان در پایان از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی در حفظ گونه‌های ارزشمند تشکر کرد و از همه دوستداران طبیعت و حیات‌وحش درخواست کرد ضمن حفاظت از این‌گونه‌های کمیاب، در صورت مشاهده حیات‌وحش از نزدیک‌شدن به آن خودداری کرده و چنین مشاهداتی را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیطبانی و یا اداره حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند تا مراتب سریعاً و با حساسیت مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه