مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

مشاهده یک قلاده پلنگ در رودسر + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی در ارتفاعات ۱۷۰۰ متری منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر به کمک دوربین تله‌ای به ثبت رسید.

مشاهده یک قلاده پلنگ در رودسر + فیلم

به گزارش هشت‌دی حمزه عشوری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با تلاش محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر، با نصب دوربین‌های تله‌ای در ارتفاعات ۱۷۰۰ متری منطقه شکار ممنوع اشکورات، بار دیگر تصاویر بسیار زیبایی از حضور گونه حمایت شده پلنگ در این منطقه جنگلی به ثبت رسید اظهار کرد: مشاهده و ثبت این تصاویر حاکی از غنای تنوع زیستی در استان گیلان می‌باشد.
وی استفاده از دوربین‌های تله‌ای را به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظتی و حراستی حیات‌وحش دانست و تصریح کرد: این برنامه‌ها و نصب تجهیزات در مناطق حفاظت شده استان در حال گسترش است و از طریق دوربین‌های تله‌ای، تصاویر و فیلم‌های بسیار ارزشمندی از چگونگی زیست و تنوع زیستی حیات‌وحش هر منطقه ثبت می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان افزود: به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه‌ریزی برای حفاظت بهتر از آنان مقرر است با ادوات ثبت تصویر نظیر دوربین‌های تله‌ای و همچنین پایش زیستگاه و شناسایی نمایه‌ها در سطح شهرستان با آغاز فصل بهار، جزئیات دقیقی از پراکنش این‌گونه‌ها نیز به دست آید.

شهرستان رودسر به علت دارابودن پوشش گیاهی مناسب، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های دائمی و فصلی، از مناطق مهم زیستگاه گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری در استان گیلان به شمار می‌رود که از جانوران این منطقه می‌توان به خرس قهوه‌ای، گربه وحشی، کل و بز و… اشاره کرد.

انتهای خبر/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه