مسئول معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی گیلان خبر داد:

رؤیت یک قلاده پلنگ در املش + فیلم

مسئول معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی استان گیلان از رؤیت یک قلاده پلنگ در املش خبر داد و گفت: از ابتدای پاییز ۱۴۰۲، تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از گونه‌های مختلف حیات‌وحش در شهرستان املش مستندسازی شده است.

رؤیت یک قلاده پلنگ در املش + فیلم

به گزارش هشت‌دی تورج صادقی  امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تصاویر یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش ثبت شد، اظهار کرد: این تصاویر با تلاش و پشتکار محیط‌بانان حفاظت محیط‌زیست شهرستان املش شده است.

وی با بیان اینکه در ماه ابتدایی پاییز ۱۴۰۲، تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از گونه‌های مختلف حیات‌وحش در شهرستان املش مستندسازی شده است، افزود: از جمله می‌توان به گونه‌های گربه جنگلی، تشی، سمور سنگی، سنجاب، گراز، خرس قهوه‌ای، انواع پرندگان شکاری و مهم‌ترین آنها ثبت یک قلاده پلنگ اشاره نمود.

مسئول معاونت محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی استان گیلان تصریح کرد: این چندمین بار است که تصاویر پلنگ در دوربین‌های کارشناسان و محیط‌بانان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های مختلف استان به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این‌گونه‌های حیات‌وحش تأمین شود، افزود: مشاهده و تصویربرداری از گونه‌های ارزشمند نشان از این امنیت دارد.

صادقی با بیان اینکه باتوجه‌به تنوع گونه‌های ثبت شده در شهرستان املش، این شهرستان یکی از قطب‌های ارزشمند حیات‌وحش در استان گیلان است، تأکید کرد: اهتمام به تجهیز هر چه بیشتر محیط‌زیست منطقه برای حفاظت و ارائه امکانات بیشتر برای برنامه‌های مطالعاتی را ضروری می‌نماید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه