مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد:

ثبت تصویر پلنگ در جنگل‌های هیرکانی گیلان+ فیلم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان از ثبت تصویر پلنگ برای چندمین بار در جنگل‌های شهرستان املش خبر داد.

ثبت تصویر پلنگ در جنگل‌های هیرکانی گیلان+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حمزه عشوری عصر امروز در خصوص ثبت تصویر پلنگ در جنگل‌های هیرکانی گیلان اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست املش با کمک همیاران بومی منطقه به سرپرستی محیط‌بان شاهپور عبدی در پایش‌های میدانی خود در مناطق جنگلی این شهرستان با شناسایی رد پای پلنگ و نصب دوربین‌های تله‌ای، موفق به ثبت تصاویر زیبایی از حیات‌وحش شاخص این منطقه و به‌ویژه گونه ارزشمند پلنگ شدند.

وی در ادامه افزود: مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر وجود امنیت، تغذیه مناسب و پویایی اکوسیستم است که به‌واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است و طی چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش پلنگ در زیستگاه‌های استان گیلان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان تصریح کرد: سال گذشته سه بار و امسال نیز دو بار ازاین‌گونه با ارزش در زیستگاه‌های مختلف با دو دوربین تله‌ای تصویربرداری شده است.

عشوری ضمن اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط‌زیست خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم شریف استان گیلان به‌ویژه ساکنان جوامع محلی و ساکنان اطراف زیستگاه‌ها، محیط‌بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات‌وحش یاری نمایند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه