استاندار گیلان مطرح کرد:

لزوم استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل معضل پسماند گیلان

استاندار گیلان بابیان اینکه، معضل پسماند این استان فقط مختص به شهر رشت و منطقه سراوان نیست گفت:‌ فرمانداران در تمامی شهرستان‌ها باید به‌طورجدی به حوزه پسماند ورود کرده و از ظرفیت‌های پژوهشگران و شرکت‌های علمی دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

لزوم استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل معضل پسماند گیلان

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت بالقوه اقدامات حوزه پژوهش در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: دستگاه‌ها باید در این عرصه فعال‌تر عمل کرده و علاوه بر تخصیص یک درصد اعتبارات به حوزه پژوهشی، اگر اعتباراتی دیگر دارند به این امر اختصاص دهند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بهره‌مند شدن از برنامه‌های پژوهشی برای حل معضلات این استان افزود: بحران جمعیت، خانواده، عفاف و حجاب، محیط‌زیست و پسماند پنج تهدید جدی در گیلان هستند، ازاین‌رو راه‌حل رفع این مشکلات تنها از مسیر انجام کارهای پژوهشی امکان‌پذیر است.

استاندار گیلان، معضل پسماند در این استان را فقط مختص به شهر رشت و منطقه سراوان ندانست و تصریح کرد: مشکل پسماند در گیلان فقط مربوط به سراوان نبوده و در اکثر شهرستان‌های استان این مشکل وجود دارد که فرمانداران و شهرداران باید به فکر راهکاری مناسب و عملی دراین‌ارتباط باشند.

استاندار عنوان کرد: فرمانداران در تمامی شهرستان‌ها باید به‌طورجدی به حوزه پسماند ورود کرده و از ظرفیت‌های پژوهشگران و شرکت‌های علمی دانش‌بنیان بهره‌مند شوند و جلسات منظم در این خصوص در هر شهرستان و رشت مرکز استان برگزار شود.

وی بابیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در استان فعالیت هستند، تصریح کرد: هر دستگاهی متناسب با شرایط و وظیفه ذاتی خود باید به مسئله پژوهش توجه کرده و مأموریت‌های خود را بر همین اساس انجام دهد.

عباسی آخرین‌مهلت برای انجام کار عملیات عمرانی ۱۴۰۱ را پایان مردادماه اعلام کرد و افزود: بعد از پایان مردادماه هیچ ترک تشریفاتی در خصوص پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۱ پذیرفته نخواهد شد زیرا تمامی شرایط تخصیص اعتبارات در گیلان فراهم است.

وی با تکلیف به فرمانداران خاطرنشان کرد: فرمانداران باید تا ۱۰ مرداد کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های خود را برگزار کنند و هرچه سریع‌تر پیگیر امور مربوط به پروژه‌های عمرانی باشند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه