استاندار گیلان خواستار شد؛

اختصاص ظرفیت پژوهشی – تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور به حوزه گیاهان دارویی گیلان

استاندار گیلان در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور خواستار اختصاص بخشی از ظرفیت از پژوهشی – تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور به حوزه گیاهان دارویی این استان شد.

اختصاص ظرفیت پژوهشی – تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور به حوزه گیاهان دارویی گیلان

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور خواستار اختصاص بخشی از ظرفیت پژوهشی – تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کشور به حوزه گیاهان دارویی گیلان شد وگفت: در گیلان بیش از ۱۰۰ نوع گیاهان دارویی ناشناخته در ارتفاعات رودسر، اشکورات، عمارلو و تالش وجود دارد.

وی افزود: اگر بر روی این گیاهان دارویی هم همانند گل گاوزبان و بابونه کار پژوهشی شود، می‌تواند باعث اشتغالزایی و نیز تولید محصولات فرآوری شده جدید شود

استاندار گیلان با اشاره به پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: در حوزه گیاهان دارویی آمادگی داریم منابع، امکانات، عرصه و ساختمان لازم را در اختیار پژوهشگران جهاددانشگاهی بگذاریم.

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت و پتانسیل پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، می‌طلبد بخشی از این پتانسیل‌ها هم به گیلان اختصاص یابد زیرا در استان منابع انسانی و پژوهشی غنی و جای کار بسیار در این حوزه داریم.

عباسی با تأکید بر اینکه تمام امور باید بر مبنای دانش روز باشد، بیان کرد: اگر همه امور بر مبنای دانش و علم روز باشد، ضریب خطا کاهش می‌یابد لذا از مجموعه جهاددانشگاهی انتظار داریم بر مبنای رسالت خود همچنان متکی بر علم روز، تحقیقات فناورانه و جهادی عمل کند.

استاندار گیلان گفت: انتظارمان از جهاددانشگاهی این است که در امور خلاقیت و نوآوری و جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهند تا کار‌ها تحولی، جهادی و اثربخش باشند و اینکه امور را در رشت متمرکز نکنید و براساس پهنه مطالعاتی خدمات جهاددانشگاهی را در سراسر استان ارائه کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه