استاندار گیلان مطرح کرد:

تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم اجرای طرح ساماندهی سواحل در برخی نقاط گیلان

استاندار گیلان با تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاد شده، گفت: در برخی از شهرستان‌ها از جمله رضوانشهر، تالش، رشت، آستارا و چابکسر طرح سالمسازی دریا در نقاط آزاد شده در حال اجرا بوده و مردم در حال استفاده از این نعمت الهی هستند.

تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم اجرای طرح ساماندهی سواحل در برخی نقاط گیلان

به گزارش هشت‌دی، اسدالله عباسی امشب در خصوص بررسی آخرین وضعیت ساماندهی سواحل شمال با بیان اینکه اجرای طرح آزادسازی سواحل یکی از اقدامات جهادی دولت سیزدهم در طول ۴۴ سال گذشته در حوزه ساحل بوده است، اظهار کرد: بعد از دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا، این امر در اسرع وقت در سواحل گیلان انجام و در مرحله نخست نقاط مد نظر توسط دستگاه‌های اجرایی عقب‌نشینی شد.

وی که شامگاه دوشنبه در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه یک حضور پیدا کرد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاده شده در سواحل گیلان، گفت: برای اجرایی کردن گام دوم (ساماندهی سواحل) جلسات متعددی را برگزار و پس از بررسی‌های لازم ۲۷ طرح سالمسازی دریا در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان شناسایی شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به حضور در نقاطی که طرح سالمسازی دریا در آن اجرایی شده است، افزود: چیزی حدود ۷۰۰ هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری دریایی و واحدهای بوم‌گردی در سواحل گیلان وجود دارد و مردم با حضور در ۲۷ نقطه شناسایی شده در سواحل قادر به استفاده از این طرح‌های گردشگری_دریایی بوده و هیچ مشکلی برای شنا در این نقاط وجود ندارد.

استاندار گیلان یکی از اهداف دولت سیزدهم در خصوص اجرای طرح آزادسازی سواحل را خروج سواحل از انحصار دستگاه‌های دولتی دانست و تصریح کرد: در خصوص حریم ۶۰ متری آزادشده در سواحل گیلان نقاطی که آزادسازی در آن شکل گرفت را به مردم واگذار کرده و از ظرفیت بخش خصوصی، شهرداری‌ و بخشداری‌ها استفاده کردیم تا ضمن ساماندهی، ایجاد اشتغال هم در آن مناطق انجام شود.

عباسی با بیان اینکه ۶۰۰ نجات غریق به همراه ۳۰۰ داوطلب هلال احمر در تمامی نوار ساحلی گیلان مشغول به فعالیت هستند، گفت: بعد از اجرای طرح آزادسازی سواحل، نقاط کم‌خطر شناسایی و با مشارکت مردم و هلال احمر طرح سالمسازی دریا به بهترین نحو اجرایی شد.

استاندار گیلان با تکذیب برخی ادعاها در خصوص عدم اجرای طرح ساماندهی سواحل در نقاط آزاد شده، افزود: در برخی از شهرستان‌ها از جمله رضوانشهر، تالش، رشت، آستارا و چابکسر طرح سالمسازی دریا در نقاط آزاد شده در حال اجرا بوده و مردم در حال استفاده از این نعمت الهی هستند.

عباسی با بیان اینکه مردم و مسافران حق شنا در نقاط پر خطر سواحل را ندارند، گفت: در گیلان و از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، ۲۰۰ نقطه خطرآفرین شناسایی شد، از این رو مردم حق شناکردن در این نقاط را ندارند.

وی با اشاره به نصب تابلوهای خطر در نقاط خطرآفرین در تمامی اراضی دریایی گیلان، بیان کرد: به فرمانداری و شهرداری‌ها تکلیف کردیم ۲۰۰ نقطه خطرآفرین و ۲۷ نقطه اجرای طرح ساماندهی سواحل را برای مردم با نصب تابلوهای مشخص کنند تا خدای نکرده شاهد غرق‌شدن شهروندان عزیز در نقاط پرخطر نباشیم.

استاندار گیلان از مستقر بودن نیروهای هلال‌احمر و پایگاه امداد و نجات در تمامی ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی این استان خبر داد و افزود: از  ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی موجود در این استان ۵۰ کیلومتر مربوط به نیروی دریایی و گمرک است و مابقی را مراقب و پایگاه امداد و نجات  را ساکن کردیم ولی از مردم درخواست دارم برای شنا به ۲۷ نقطه مشخص شده بروند.

عباسی با تاکید بر امکان‌پذیر بودن سرمایه‌گذاری موقت در حریم ۶۰ دریا و فقط در فصل تابستان، تصریح کرد: بخش‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سواحل در فصل تابستان به فرمانداری مراجعه کرده و این طرح‌ها در ستاد ساماندهی سواحل بررسی و مجوزهای لازم داده خواهد شد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه