نماینده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با هشت‌دی:

تروریست‌ها امروزه آزادانه در غرب و پارلمان اروپا فعالیت می‌کنند

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دورویی و تزویر کشورهای غربی در موضوع حقوق بشر گفت: کسانی که درگذشته هزاران ایرانی را ترور کردند امروزه آزادانه و در امنیت در غرب فعالیت می‌کنند و راهکار برجسته‌سازی این تناقض نیز تقویت رسانه‌های مستقل و قدرتمند برای روشنگری است.

تروریست‌ها امروزه آزادانه در غرب و پارلمان اروپا فعالیت می‌کنند

به گزارش هشت‌دی  غلامرضا مرحبا فرزند شهید یوسف مرحبا، قاضی، حقوقدان و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی آستارا است که اول شهریور ۱۳۶۰ توسط مجاهدین خلق ترور شد و به شهادت رسید.

 غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی، با اشاره به اینکه اگر چه جنگ تماماً رنج و درد و خونریزی است؛ اما قوانینی برای آن وضع شده تا از حالت انسانی فاصله نگیرد و جوانمردانه باشد اظهار کرد: اسلام قوانین تعالی درباره نحوه جنگیدن دارد که در مشابه آن در دنیا نیز حاکم است و مواردی مانند نکشتن اسرا و یا حمله‌نکردن به کودکان و افراد سالخورده را شامل می شود.

وی افزود: یک نقطه بسیار سیاه و تاریک در دنیا وجود دارد و آن هم این است، غربی که همواره از حقوق بشر حرف زده وقتی به ما رسیده و منافع آن ایجاب کرده است چشم خود را بر روی هر جنایتی می‌بندد.

 نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه همه کسانی که درگذشته هزاران ایرانی را ترور کرده‌اند در غرب آزادانه و در امنیت زندگی و فعالیت می‌کنند گفت: کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند اجازه فعالیت به کسانی داده‌اند که زمانی ۱۷ هزار ایرانی را ترور کردند و آنها امروز در پایتخت کشورهای غربی رفت‌وآمد دارند و حتی به پارلمان اروپا می‌روند و این در حالی است که چنین امکانی هنوز برای برخی از کشورها میسر نیست.

 مرحبا با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس نمونه روشنی از دورویی، تزویر و رفتارهای غیرانسانی غرب است تصریح کرد: صدام موجود روانی که به هیچ تعهدی پایبند نبود توسط غربی‌ها حمایت شد و آنها به او امکانات دادند تا کودکان ما را بکشد و چشم بر همه جنایاتش بستند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی حتی علیه نظامیان ممنوع است ادامه داد: غربی‌ها با حمایت صدام نه‌تنها این سلاح‌ها را علیه سربازان ما استفاده کردند بلکه مردم ما را در مناطق غرب کشور و سردشت بمباران کردند و بسیاری از رزمندگان کشور بعد از گذشت سال‌ها همچنان با عوارض سلاح‌های شیمیایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و رنج می‌برند.

وی تأکید کرد: لکه ننگ حمایت غرب از صدام در طول ۸ سال جنگ علیه ملت ایران هیچ‌گاه پاک نمی‌شود و هرگاه که آنها از حقوق بشر و انسانیت حرف بزنند این قضیه جلوی چشم مردم هویدا می شود.

 مرحبا با بیان اینکه با یک امپراطوری رسانه‌ای روبه‌رو هستیم عنوان کرد: رسانه‌های بی‌طرف قدرت جریان‌سازی ندارند و عمده رسانه‌های غربی که صدای بلندتری دارند وابسته به اردوگاه‌هایی هستند که درگذشته به صدام سلاح دادند.

ضرورت تقویت رسانه‌های قدرتمند و مستقل به‌منظور روشنگری درباره جنایات غربی‌ها

 نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای پیشنهادی برای برجسته‌سازی دورویی غرب گفت: ایستادگی ملت‌ها و تقویت رسانه‌های قدرتمند که بتوانند در این باره روشنگری کنند راهکاری مؤثر است؛ زیرا بسیاری از مردم کشورهای غربی شریک جرم دولت‌های خود نیستند؛ بلکه واقعیت‌ها را نمی‌دانند و اگر رسانه‌های بی‌طرف و آزادی‌خواه را تقویت کنیم تا پیام ملت‌ها را به مردم غرب برسانند بسیاری از جعلیات نابود و بی‌اثر می شود.

 وی با اشاره به خاطره‌ای از مواجه گردشگران خارجی با جنایات صدام بیان کرد: در ورودی یکی از بانک‌ها گردشگران خارجی با تندیسی که روایتگر جنایات صدام در ۸ سال دفاع مقدس بود مواجه شدند و این موضوع اصلاً برایشان قابل‌باور نبود و سرخود را از روی بهت و ناباوری و تأسف تکان می‌دادند؛ لذا معتقدم که بسیاری از مردم غرب از واقعیات اطلاع ندارند.

مرحبا با بیان اینکه در غرب تنها چند کانال و روزنامه هستند که مرجع خبری مردم شده‌اند و همه آنها وابسته به امپراطوری رسانه‌ای دولت‌های غربی هستند بیان کرد: به‌عنوان یک دولت مستقل و آزادی‌خواه در دنیا باید رسانه‌های مستقل را تقویت کنیم تا روشنگری کرده و اعتماد مردم را جلب کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه