استاندار گیلان در جلسه کارگروه آرد و نان:

فرمانداران نتیجه رصد و پایش در حوزه آرد و نان را اطلاع رسانی کنند

استاندار گیلان تقویت و تشدید گشت‌های نظارتی را اقدامی ضروری خواند و گفت: فرمانداران باید نتیجه رصد و پایش خود را به اطلاع مردم برسانند.

فرمانداران نتیجه رصد و پایش در حوزه آرد و نان را اطلاع رسانی کنند

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در جلسه کارگروه آرد و نان استان با اشاره به روند اجرای طرح مدیریت هوشمند آرد و نان در گیلان، بر لزوم جلب رضایت مردم با تأمین نان باکیفیت تأکید کرد.

 وی هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند آرد و نان در را کاهش هدررفت مصارف آرد یارانه‌ای در کشور، توزیع عادلانه منابع موجود و نیز حذف محدودیت دسترسی به یارانه آرد و نان برای نانوایان خواند و گفت: به‌یقین نانوایانی که نان باکیفیت عرضه می‌کنند، مشتریان بیشتری داشته و سهمیه بیشتری از آرد به آنان اختصاص پیدا می‌کند.

استاندار گیلان به عدم فعالیت برخی نانوایی‌ها در روزهای تعطیل به دلایلی از جمله کمبود آرد و یا تعطیلی قانونی در ماه اشاره و تصریح کرد: باتوجه‌به گردشگرپذیر بودن گیلان و افزایش تقاضا در برخی از ایام سال، باید تدابیری از سوی فرمانداران اتخاذ شود تا ضمن تأمین آرد لازم برای نانوایان، تعطیلی قانونی آن دسته از نانوایی‌ها که در مسیر تردد و اسکان گردشگران قرار دارند، به روزهای غیرتعطیل تغییر یابد.

عباسی افزود: علاوه بر مسئله کمیت در حوزه آرد و نان، کیفیت این فرآورده بسیار بااهمیت است، زیرا به‌صورت مستقیم با سلامت و رفاه عمومی جامعه در ارتباط است، ازاین‌رو فرمانداران وظیفه دارند تا نظارت بر این مهم را با جدیت دنبال و گزارش مستمر آن را همراه با ارائه راهکار عملی به دبیرخانه کارگروه آرد و نان ارسال کنند.

استاندار گیلان تقویت و تشدید گشت‌های نظارتی را اقدامی ضروری خواند و افزود: فرمانداران باید نتیجه رصد و پایش خود را به اطلاع مردم برسانند .

گفتنی است در این جلسه که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان برگزار شد، فرمانداران آستانه‌اشرفیه، املش، لاهیجان و فومن به بیان مشکلات حوزه آرد و نان در این شهرستان‌ها پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه