نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضعف فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند کار فرهنگی صحیح در راستای ترویج معروف در جامعه هستیم لذا به علت ضعف فرهنگی موجود در آموزش و پرورش، آثار آن در حوزه عفاف و حجاب جامعه نمود یافته است.

ضعف فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب

به گزارش هشت‌دی، نشست هم‌اندیشی بانوان مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب با حضور جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، امروز در رشت برگزار شد.

جبار کوچکی‌نژاد در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: اوج این مسائل را در حوادث سال گذشته با موجی از ناآرامی‌ها در کشور با برنامه‌ریزی و طراحی دشمن شاهد بودیم.

وی به وجه‌تمایز اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و افزود: در تظاهرات ضد مواضع شاه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب مردم با اعلام انزجار خویش بدون هیچ‌گونه سلاحی وارد میدان می‌شدند، در تمام دنیا نیز تظاهرات اصولاً بدون تسلیحات صورت می‌گیرد درحالی که در اغتشاشات اخیر، شاهد استفاده از انواع و اقسام سلاح گرم و سرد توسط معترضان بودیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل عدم برخورد با هنجارشکنان در سطح جامعه تصریح کرد: دشمن به هر بهانه و دستاویزی درصدد شعله‌ور کردن این آتش و ایجاد تنش در جامعه است این درحالی است که در حوزه اطلاعاتی و امنیتی طی جریان‌های مردمی بیشتر به دنبال مدیریت میدان از خارج به دور از اجرای عملیات در دل جریان هستند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه رهبر معظم‌ انقلاب در مدیریت جامعه به عنوان دیده‌بان عمل می‌کنند، گفت: ایشان به عنوان رهبر جامعه با کمال آرامش و دقت درحال مدیریت کشور هستند تا آن را به سرانجام برسانند این درحالی است که ایشان این قدرت را داراست اما اگر طی حادثه‌ای جان کسی به خطر بیفتد دیگر شرایط قابل کنترل نخواهد بود.

ضعف فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه عفاف و حجاب

وی به وجود قوانین کافی در این راستا اشاره و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای قانونی شفاف است و کشف‌ حجاب نیز امری منکر است که باید با آن برخورد شود. متأسفانه با عدم برنامه‌ریزی صحیح در حوزه آموزش و پرورش مواجه هستیم درحالی که در این حوزه نیازمند کار فرهنگی صحیح در راستای ترویج معروف در جامعه هستیم لذا به علت ضعف فرهنگی موجود در این حوزه، آثار آن در جامعه نمود یافته است.

این مسئول بر لزوم اقدامات فرهنگی در کنار موارد سلبی تاکید کرد و گفت: باید مرحله به مرحله پیش برویم و در اولین قدم لازم است تمام دستگاه‌های دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها از یک پوشش واحد تبعیت کنند این درحالی است که متأسفانه بخشی از جامعه مدیریتی کشور، اعتقادی به این مسئله ندارد که همان مشکل امروز جامعه ماست. اقدامات باید حداقل سلبی و حداکثر تشویقی باشد لذا این مسئله فارغ از دیربازده بودن در دراز‌مدت مؤثر خواهد بود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به ضعف حوزه پرورشی در مدارس بیان کرد: معتقدم علاوه بر حفظ ظاهر جامعه، در جهت اصلاح عمق جامعه نیز باید گام برداریم.

وی ضمن تاکید بر تبعیت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از قانون پوشش واحد عنوان کرد: انتقال بخشی از اقدامات فرهنگی به جامعه والدین، مقابله و اخطار به هنجارشکنان در نهادهای دولتی از موارد مهمی است که در صورت اجرای آن، معضلات موجود در کف خیابان نیز برچیده خواهد شد.

نماینده مردم رشت و خمام در پایان خاطرنشان کرد: حضور دغدغه‌مندان در این حوزه باید استمرار داشته باشد لذا این تجمعات و حضور در بطن جامعه در عین عمل به فرامین رهبری قطعاً مؤثر خواهد بود، در راستای جذب افراد فارغ از اِعمال فشار باید اقدامات فرهنگی صحیح صورت گیرد و همگی فارغ از هر نتیجه‌ای موظف به اقدام و عمل هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه