دشمن در کمین و مسئولان در حرف و شعار؛

عفاف و حجاب در گیرودار بروکراسی‌های اداری!

لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» از لوایح حوزه عفاف و حجاب است که با وجود ضرورت اجرایی‌شدن آن در جامعه، هنوز نتیجه اثربخشی از آن مشاهده نمی‌شود.

عفاف و حجاب در گیرودار بروکراسی‌های اداری!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، حجاب در لغت به معنای حائل، چیزی که بین دو چیز جدایی افکنَد و پوشش است و طبق آیات قرآن کریم این فریضه دینی از واجبات اسلام بوده که در روایات متعدد نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

حجاب یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ما است که با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است. مقوله عفاف و حجاب بر یکدیگر اثرگذار هستند و آثار فردی و اجتماعی زیادی را به همراه دارند.

بی‌شک رعایت عفاف و حجاب از سوی افراد سلامت و امنیت جامعه را به همراه دارد و زمینه‌ساز رشد فضایل اخلاقی و انسانی مردم می‌شود.

حجاب ضمن ایجاد مصونیت، حضور فعال در اجتماع را فارغ از نگاه جنسیتی و بر مبنای برابری بین زن و مرد در کسب دانش و فضائل و بهره وری از توانمندی‌ها نهادینه می‌کند.

در همین راستا «لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» از لوایح حوزه عفاف و حجاب است که با وجود ضرورت اجرایی‌شدن آن در جامعه امروز متاسفانه تاکنون از سوی مسئولان ذی‌ربط به درستی حمایت نشده و نتیجه اثربخشی از آن نیز مشاهده نمی‌شود.

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اخیرا در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: مجلس سه ایراد شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و مرتفع کرده است و با رفع این ایرادها، کمیسیون قضائی مجلس گزارش خود را به شورای نگهبان ارسال کرده است و لایحه عفاف و حجاب در مرحله بررسی در شورای نگهبان است.

حرف برخی مسئولان در جلسات در حد شعار است

منّانه محمودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، با بیان اینکه جلسات عفاف و حجاب با مسئولان تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشت، اظهار کرد: بیشتر این جلسات و حرف‌های رد و بدل شده در حد شعار است و در عمل اثری در جامعه ندارد.

وی تصریح کرد: اراده‌ای بین مسئولان برای حل مسئله حجاب وجود ندارد و اگر دغدغه‌ای هم باشد نحوه کارکردن در این حوزه را بلد نیستند.

مسئول گروه جهادی چشمه نور رضوان با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا هر هفته یک مرتبه جلسات گفتگومحور در خصوص عفاف و حجاب در مدارس برگزار می‌کردیم تصریح کرد: در کنار این جلسات نمایشگاه حجاب نیز برگزار می‌شد اما سال گذشته مجوزهای مربوطه در موعد مقرر صادر نشد.

اجرای طرح امیدستان نجابت در مدارس گیلان توسط مؤسسه چشمه نور رضوان

محمودی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش طرح امیدستان نجابت را در مدارس اجرا کردیم، افزود: هدف ما در این طرح روشن‌سازی اهمیت حجاب برای زنان بود و دانش‌آموزان نوجوان نیز در کلاس سئوالات خود پیرامون اتفاقات جامعه را با صراحت مطرح می‌کردند.

گفتگوی مستقیم با دانش‌آموزان به جای جلسات بی‌ثمر با مسئولان

مسئول گروه جهادی چشمه نور رضوان با اشاره به اینکه جلسات حجاب و عفاف با مسئولان بی‌نتیجه است لذا گفتگوی مستقیم با نوجوانان دانش‌آموز را در پیش گرفتیم، بیان کرد: از بهمن ماه امسال تا هفتم اسفندماه به هفت مدرسه رفتیم و با تک‌تک کلاس‌ها جلسه داشتیم و با حدود ۲ هزار دانش‌آموز صحبت کردیم.

وی تصریح کرد: در این جلسات دانش‌آموزان می‌گفتند که چرا بعد از این همه سال اکنون بحث چالشی درباره حجاب مطرح می‌شود و نکته مثبت این جلسات نیز این بود که به شبهات و دغدغه‌های ذهنی دانش‌آموزان در خصوص مسائل روز جامعه پاسخ داده می‌شد.

هدف اصلی از برگزاری جلسات با دانش‌آموزان عمل به فریضه جهاد تبیین است

مسئول گروه جهادی چشمه نور رضوان با بیان اینکه هدف اصلی ما از برگزاری این جلسات در مدارس عمل به فریضه جهاد تبیین است، ادامه داد: گفتگوها برای نسل جدید جذاب بود و آنها تا آخر بحث صحبت‌ها را دنبال می‌کردند.

عدم آموزش اقناع‌سازی مسئله حجاب به مسئولان متولی این حوزه یک آسیب است

فعال حوزه عفاف و حجاب در استان گیلان با بیان اینکه عدم آموزش اقناع‌سازی مسئله حجاب به مسئولان متولی این حوزه یک آسیب است، بیان کرد: بسیاری از مسئولان نمی‌دانند چطور برای عفاف و حجاب کار کنند و با تصمیمات جنجالی مسئله‌ساز می‌شوند.

چرایی حجاب برای زن و مزایای فردی و اجتماعی آن تبیین شود

وی تاکید کرد: تا زمانی که آموزش درست برای مسئله عفاف و حجاب به فعالان این حوزه داده نشود، فعالیت افراد دغدغه‌مند نیز زیر سئوال می‌رود.

فعال حوزه عفاف و حجاب در استان گیلان با بیان اینکه اگر افراد آموزش ببینند راهکارهای مناسب با موضوع ارائه می‌دهند، بیان کرد: باید چرایی حجاب برای زن و مزایای فردی و اجتماعی آن را تبیین کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه