مدیرکل کمیته امداد گیلان:

۸۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی اهدا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه هستند، گفت: اهداء ۸۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق‌گاز و جاروبرقی از محوری‌ترین برنامه‌های این نهاد در هفته ازدواج است.

۸۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی اهدا می‌شود

 به گزارش هشت‌دی عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س)، با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های مهم کمیته امداد کمک به امر ازدواج جوانان تحت حمایت است، افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته‌های مختلف خدمتی ازدواج و تحکیم خانواده به افراد مدّنظر تحت حمایت ارائه می‌گردد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، با اشاره به تشکیل ستاد کوثر در استان، گفت: ستاد ازدواج کوثر باهدف برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های بین‌بخشی به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود و انجام اقدامات کیفی و ارزشمند جهت زوجین جوان تحت حمایت در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل گردیده است.

 وی با اشاره به برگزاری جشن و مراسم نمادین ازدواج در مرکز و برخی از شهرستان‌های استان به مناسبت این ایام، گفت: اهداء ۸۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق‌گاز و جاروبرقی، از محوری‌ترین برنامه‌های این نهاد در هفته ازدواج است.

 اهرابی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، انجام مشاوره‌های فردی ازدواج به‌صورت تلفنی و حضوری در مرکز مشاوره رُز، برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطاء هدایای فرهنگی به مزدوجین تحت حمایت، تقدیر از خیرین فعال در حوزه ازدواج، تجلیل از زوج‌های جوان دارای مهریه پایین و ارزش‌گذاری بر این امر پسندیده، دیدار و تجلیل از زوجین جوان موفق و نخبه در حوزه‌های مختلف علوم دینی و قرآنی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری، ورزشی و… از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در هفته ازدواج است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: تعامل مؤثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری و امکانات مادی و معنوی سایر نهادهای اجتماعی مرتبط در جهت شناسایی راهکارهای ترویج ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار و همچنین ارتقاء سطح کیفی و اصلاح سبک زندگی زوجین بر اساس آموزه‌های دینی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی در خصوص کسب مهارت‌های زندگی و همسرداری بر پایه سبک زندگی اسلامی و نیز تشویق و ترغیب زوج‌های جوان به فرزندآوری از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه گسترش سنت حسنه ازدواج است.

 اهرابی با اشاره به اولویت قراردادن ارائه خدمات اشتغال به زوجین جوان مستعد طرح‌های اشتغال، اضافه کرد: ارائه مشاوره شغلی، استعدادسنجی، حرفه‌آموزی، کاریابی و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از جمله این خدمات در این حوزه است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، با اشاره به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه‌های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

 وی با بیان اینکه به مناسبت روز ملی ازدواج، تعداد ۸۲۲ خدمت ازدواج و تحکیم خانواده به نوعروسان تحت حمایت این نهاد در استان ارائه خواهد شد، اضافه کرد: طی سال گذشته دو هزار و ۲۳۱ فقره هدیه ازدواج به ارزش بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان در قالب جهیزیه و کمک‌هزینه نقدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد استان گیلان اهداء شد.

 اهرابی در ادامه عنوان کرد: طی سال گذشته، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت‌های صورت‌گرفته، بیش از ۵۰۰ مورد ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در پایان ضمن قدردانی از خیّران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه هستند که امید است با دستان مهربان و گشایشگر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میّسر شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه