استاندار گیلان:

کنگره اربعین ظرفیتی عظیم برای معرفی اسلام راستین است

استاندار گیلان، گفت: باید از فرصت و ظرفیت عظیم کنگره اربعین برای معرفی اسلام راستین و گسترش محبت، صلح و گفت‌وگوی بین مردم از هر نژاد و قوم و مذهب و کشور بهره ببریم.

کنگره اربعین ظرفیتی عظیم برای معرفی اسلام راستین است

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد اربعین گیلان در رشت اظهار کرد: سال گذشته حدود ۵۰ هزار زائر از گیلان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به نزدیک ۷۰ تا ۸۰ هزار زائر اعزامی از استان برسد.

وی افزود: گرچه سال گذشته مشکلاتی در مرزها برای حضور زائران در مراسم اربعین حسینی بروز کرد اما با حضور وزیر کشور و سایر مسئولان این مسائل برطرف شد و امیدواریم که امسال حضور زائران باشکوه هر چه بیشتر انجام شود.

استاندار گیلان ادامه داد: سال گذشته حضور مردم در این کنگره عظیم معنوی بسیار باشکوه بود و پیش‌بینی می‌شود که اربعین امسال نیز تعداد زائران افزایش یابد و باید در بخش خدمات‌رسانی به این جمعیت آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یک حرکت مردمی است و دولت فقط نقش نظارتی و پشتیبانی دارد و باید همچنان این حرکت مردمی بماند تا همه مردم به‌تناسب شرایط خود بتوانند در این مراسم حضور یابند همان‌گونه که هم‌اکنون هرساله زائرانی از قاره‌های مختلف در این مراسم بزرگ جهانی شرکت می‌کنند.

استاندار گیلان بیان کرد: پیام کنگره عظیم اربعین فقط زیارت نیست و ما باید به‌عنوان پرچم‌دار نهضت حسینی در این مراسم حضور یابیم و انقلاب بزرگ جمهوری اسلامی را با کربلا پیوند داده و فرهنگ غنی خود را به این مراسم معنوی برسانیم.

وی اضافه کرد: البته برقراری امکانات لازم توسط موکب‌ها برای پذیرایی و اسکان زائران و نیز حمل‌ونقل و جابجایی آن‌ها بسیار مهم است و باید در این موارد پیش‌بینی‌های لازم انجام شود اما بسته فرهنگی مهم‌تر است و باید تلاش کنیم تا غنای فرهنگی خود را در این مراسم بزرگ جهانی نشان دهیم.

استاندار گیلان به توطئه دشمنان اشاره و اظهار کرد: سال گذشته پس از مراسم اربعین دشمنان برای برپا کردن آشوب در این سرزمین برنامه‌ریزی کردند که این آشوب‌ها و اغتشاشات به ۲ دلیل مهم انجام شد یکی حضور گسترده مردم در مراسم معنوی و دومی به دلیل حرکت جهادی دولت در بخش اقتصادی بود.

وی افزود: در حوزه اقتصادی هم رئیس‌جمهوری اعلام کرد همه همت خود را به کار می‌بندند و آبروی خود را می‌گذارد و این‌گونه دولت به بخش اقتصادی و چالش‌های آن ورود کرد و حرکت خوبی آغاز شد که به مذاق دشمنان خوش نیامد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: امسال نه‌تنها دولت باقدرت در بخش اقتصادی حرکت می‌کند بلکه در مراسم معنوی اربعین هم پیش‌بینی می‌شود حضور زائران بیشتر و گسترده‌تر باشد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مهندس ابو مهدی الگوهای مبارزه اسلام و قرآن با فتنه و دشمنان و استکبار جهانی بودند که رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا این ۲ الگوی مبارز را به شهادت رساند اما این اقدام آنان باعث تحکیم بیشتر پیوندهای میان مردم ۲ کشور ایران و عراق شد که این وحدت مراسم کنگره جهانی اربعین شاهدیم.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه