مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد:

اختصاص۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنایع دستی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ۵۲ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اشتغال‌زایی صنایع دستی استان اختصاص یافته است.

اختصاص۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های صنایع دستی گیلان

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی امروز شنبه به‌مناسبت بیستم خردادماه روز جهانی صنایع دستی گفت: این میزان تسهیلات از ابتدای سال ۱۳۰۱ تاکنون محل تبصره ۱۸ و ۱۶ اشتغال خانگی به ۶۶۴ طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های یاد شده اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر تعریف شده است، اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه هستند و دولت پیگیر رفع مشکلات بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی نیز هست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بر لزوم اقتصادی‌سازی گردشگری در ابعاد مختلف تاکید کرد و اظهار کرد: برندسازی و اقتصادی‌سازی صنایع دستی در رشته‌های مختلف این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر حفظ و احیای سنت‌های گذشته، افزود: احیای شاخه‌ها و رشته‌های مختلف صنایع دستی گیلان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و تاکنون در این بخش اقدامات مثمری صورت گرفته است.

جهانی همچنین از افتتاح نخستین کارگاه اقامتی شمال کشور در سیاهکل خبر داد و گفت: این کارگاه اقامتی با محوریت آموزش سفال در روستای دیماسرای سیاهکل همزمان با هفته صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه