نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در گفتگو با هشت‌دی:

خداباوری و مردمی‌بودن علت محبوبیت امام خمینی (ره) است

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعزام کاروان پیاده زائران گیلانی مرقد امام خمینی (ره) تصریح کرد: خداباوری امام سبب شد که حتی با گذشت سال‌ها، این شور و شوق را در بین کاروان پیاده زائران گیلانی حرم امام خمینی (ره) از پیر و جوان شاهد هستیم.

خداباوری و مردمی‌بودن علت محبوبیت امام خمینی (ره) است

محمدرضا احمدی سنگری در گفتگو با هشت‌دی با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به ابعاد شخصیتی ایشان، اظهار کرد: رمز ماندگاری و محبوبیت امام، خداباوری و ارتباط الهی ایشان به درگاه احدیت بود همانطور که طی آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس با بیش از ۶ هزار شهید و ۲۴ هزار مجروح فرمودند؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی به ویژگی‌های شخصیتی رهبر کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: تقرب به خدا علت محبوبیت امام خمینی (ره) است که حتی با گذشت سالیان طولانی ایشان امام دل‌ها خطاب می‌شوند که نه فقط در ایران بلکه سبب نجات مردم در دنیا و احیای قدرت مستضعفین در کشورهای آزاده جهان شدند که این ایستادگی در مقابل مستکبرین را مدیون نفس مسیحایی امام هستیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام همواره با مردم همراه بود در حالی که با جایگاهی که داشت به راحتی استطاعت یک زندگی مرفه را داشت اما ساده زیستی را برگزید.

احمدی به کلام‌ نافذ و نگاه معنوی و خدایی امام در جذب مردم اشاره و عنوان کرد: چه بسا افرادی که امام را ندیده بودند اما با شنیدن اوصاف امام، عاشق و شیفته ایشان می‌شدند لذا در امتداد این مسیر شاهد حضور نسل‌های جوان در مراسمات بزرگداشت امام هستیم.

وی ادامه داد: در طول ۸ سال دفاع‌مقدس نیز این جاذبه را شاهد هستیم که با یک کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «جبهه‌ها را پر کنید»؛ همه رزمندگان و جوانان راهی این مسیر می‌شدند و جانشان را فدای این آب و خاک می‌کردند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعزام کاروان پیاده زائران گیلانی مرقد امام خمینی (ره) تصریح کرد: خداباوری امام سبب شد که حتی با گذشت سال‌ها، این شور و شوق در بین کاروان پیاده حرم از پیر و جوان را در شرکت در مراسم حضرت امام شاهد هستیم.

وی در پایان با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، خاطرنشان کرد: امام در این واقعه با اعلام عزای عمومی به همگان آموخت که برای کشور باید جان‌ها فدا و تلاش کنیم لذا حفظ دین و کشور بدون همت و تلاش نتیجه‌‌ای در بر نخواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه