نماینده مردم رشت در مجلس مطرح کرد:

آبان‌ماه؛ پایان دفن زباله در سراوان

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با یادآوری اعلام مسئولین مبنی بر اتمام دفن زباله در سراوان در پایان سال ۱۴۰۱، گفت: متأسفانه این وعده مسئولین آن‌گونه که باید محقق نشد و هشت ماه فرصت اخذ گردید تا پایان آبان‌ماه برای همیشه بحث دفن زباله در سراوان پایان داده شود.

آبان‌ماه؛ پایان دفن زباله در سراوان

به گزارش هشت‌دی محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به اهم معضلات شهرستان رشت و پیگیری‌های صورت‌گرفته در خصوص رفع آنها اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان رشت مرکز دفن زباله سراوان است که با بازدید سرزده‌ای که صبح امروز از این منطقه صورت گرفت، بهسازی‌ها در حال انجام است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: لوله‌های خروج گاز متان تعبیه شده و بهسازی‌ها در حال اجراست و در حدود ۵ هکتار از مساحت این مرکز باقی‌مانده که ماشین‌آلات در حال کار هستند و پیمانکار متعهد شده تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۲ کار بهسازی مرکز دفن سراوان را به پایان برساند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با بیان اینکه حوضچه‌هایی در این مرکز در حال ساخت است، گفت: این حوضچه‌ها به جهت ذخیره شیرابه به مدت یک هفته و انتقال آن به تصفیه‌خانه شیرابه خواهد بود.

وی با یادآوری اعلام مسئولین مبنی بر اتمام دفن زباله در سراوان در پایان سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: متأسفانه این سخن مسئولین آن‌گونه که باید محقق نشد و هشت ماه فرصت اخذ گردید تا پایان آبان‌ماه برای همیشه بحث دفن زباله در سراوان پایان داده شود.

احمدی سنگری تصریح کرد: متأسفانه حرف مسئولین استان سبب شد که مردم نسبت به قول‌های دولتمردان با دیده شک بنگرند و این در حالی است که دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است و نباید با چنین سخنانی اعتماد عمومی سلب شود.

وی تصریح کرد: بحث ارتقای کارخانه کمپوست و کود آلی و افزایش ظرفیت آن و همچنین بهسازی سراوان و ایجاد زباله‌سوز توأمان در حال پیگیری است و در صورت ارتقای ظرفیت کارخانه کود آلی پیش‌بینی می‌گردد که با معرفی پهنه جدید دفن زباله، ریجکت‌های کود آلی به پهنه جدید منتقل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام با بیان اینکه امکان دفن زباله در سراوان وجود ندارد، گفت: چند دلیل برای اینکه دیگر زباله در سراوان نباید دفن شود وجود دارد، یکی اینکه میلیاردها تومان برای بهسازی سراوان هزینه شده و پس از گذشت ۴۰ سال دیگر آن نقطه ظرفیت پذیرش زباله را نخواهد داشت.

 وی ادامه داد: به‌عنوان نماینده مردم، مشکلات آنان را به سمع و نظر مسئولین می‌رسانیم و اجرای این پروژه در دست دولت است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام تأکید کرد: تمامی تلاش ما بر این است که مرکز دفن زباله دیگری به‌مانند سراوان و با آن ابعاد و مشکلات در گیلان ایجاد نشود.

 احمدی سنگری در خصوص برگزاری جلسه با مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای تأمین اعتبار احداث زباله‌سوز گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای مثمرثمری در خصوص موضوع زباله‌سوز در تهران با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی، سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، استاندار گیلان، نماینده شرکت TTS، شهردار رشت و… برگزار شد و مقرر گردید در جلسه آتی تضامین پرداخت اعتبارات مشخص معین و مشخص گردد.

 وی همچنین با اشاره به دپوی زباله در خواچکین خمام اظهار کرد: به شهردار خمام، فرماندار شهرستان خمام عنوان گردیده که دراسرع‌وقت نسبت به خریداری و ایجاد زباله‌سوز با وسعت کم و با تأیید محیط‌زیست اقدام نمایند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه