رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مطرح کرد:

رتبه ششمی گیلان در کاهش نرخ بیکاری در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از رتبه ششمی استان از لحاظ عملکرد در کاهش نرخ بیکاری در کشور خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان ۹.۲ درصد بوده که در مقایسه با ۳۱ استان کشور در رتبه شانزدهم بودیم.

رتبه ششمی گیلان در کاهش نرخ بیکاری در کشور

به گزارش هشت‌دی شراره کاووسی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با بیان اینکه طی این دوره زمانی نرخ بیکاری در استان ۱.۳ درصد کاهش‌یافته است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان ۹.۲ درصد بوده که در مقایسه با ۳۱ استان کشور در رتبه شانزدهم بودیم ضمن اینکه متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹.۲ درصد بوده‌ است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در استان گیلان ۴۵ درصد بوده که از متوسط نرخ کشوری بالاتر است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری در گیلان به ۷.۹ درصد کاهش یافت و نرخ مشارکت اقتصادی ثابت ماند که این خود موفقیت خوبی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خاطرنشان کرد: در مقایسه درصد کاهش نرخ بیکاری در بین ۳۱ استان کشور و با توجه به کاهشی که بیان شد رتبه ششم را در بین ۳۱ استان کشور به لحاظ عملکرد در کاهش نرخ بیکاری داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ادامه با تشریح عملکرد برخی از دستگاه‌های استان در تحقق اشتغال اظهار کرد: تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته ۱۴۵ درصد بوده اما بر اساس راستی آزمایی این تحقق ۶۲ درصد بوده است.

وی بیان داشت: صنعت، معدن و تجارت نیز ۱۲۸ درصد تحقق اشتغال داشته که در راستی آزمایی نیز جزو دستگاه‌های موفق است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه