مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان خبر داد:

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در کارخانجات صنعتی گیلان

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان با اعلام خبر صدور بیش از ۱۲ هزار و ۶۸۹فقره پروانه‌ای کسب صنفی جدید در استان گفت: تراز مثبت سرمایه گذاری در حوزه‌های متنوع صنعتی باعث شده تا زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم در کارخانجات صنعتی فراهم گردد.

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر به صورت مستقیم در کارخانجات صنعتی گیلان

به گزارش هشت‌دی تیمور پورحیدری در نشست شورای معاونین این اداره کل با اشاره به همت والای فعالان عرصه تولید و تجارت در ایجاد اشتغال سخن گفت: علی‌رغم فشار‌های اقتصادی و تنش آفرینی‌های اجتماعی دشمنان در سال گذشته، فضای کسب و کار در بخش صنعتی و صنفی گیلان بی رمق نشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۰۱ جواز تاسیس و ۱۸۷ پروانه بهره برداری صنعتی در گیلان صادر شده است، گفت: تراز مثبت سرمایه گذاری در حوزه‌های متنوع صنعتی باعث شده تا زمینه اشتغال بیش از ۴ هزار ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم در کارخانجات صنعتی فراهم گردد و در سامانه رصد اشتغال کد ملی شاغلین توسط کارفرمایان ثبت شود.

پورحیدری به فعالیت و تکاپوی مناسب صنوف در قالب اقتصاد خرد پرداخت و تصریح کرد: حسب اعلام سامانه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان و همچنین رصد و پایش میدانی فعالیت‌های صنفی بیش از ۱۲ هزار و ۶۸۹فقره پروانه‌ای کسب صنفی جدید صادر شده که به صورت مستقیم، این علاقمندان به فعالیت‌های صنفی و خدماتی مشغول فعالیت شده اند.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان گیلان در پایان اشتغال آفرینی توسط سرمایه گذاران حوزه تولید و تجارت را مایه مباهات و و نیاز ضروری این مرز و بوم دانست و گفت: با تلاش وافر علاقمندان به حوزه‌های صنفی و صنعتی در مجموع افزون بر ۱۶ هزار شغل برای جوانان گیلانی ایجاد شده که تکلیف و برش استانی ایجاد اشتغال بر اساس تعهدات اداره کل صمت استان ۱۵ هزار نفر بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه