معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اشتغالزایی در کشور با شفافیت و رصد بیشتری پیگیری می‌شود 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند اشتغالزایی در مناطق مختلف کشور در بستر سامانه رصد ثبت می‌شود تا با شفافیت و رصد بیشتری پیگیری شود.

اشتغالزایی در کشور با شفافیت و رصد بیشتری پیگیری می‌شود 

به گزارش هشت‌دی، محمود کریمی بیرانوند امروز در نشست شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: سامانه رصد اشتغال دارای مزایایی بسیاری است که توصیه می‌شود استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در رجوع به این سامانه اهتمام بیشتری به کار گیرند تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم میزان اشتغالزایی در استانها با شفافیت بیشتری پیگیری شود.

وی در ادامه افزود: تمامی مدیران دارای رمز کاربری و رمز عبور هستند و باید اطلاعات دستگاه‌های خود را به صورت مستمر و منظم در این سامانه ثبت کنند و علاوه بر آن برای هریک از نمایندگان مجلس هم دسترسی تعریف شده تا نظارت و اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص انجام گیرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در راستای رصد اشتغال ایجاد شده و راستی آزمایی سامانه به متقاضیان ثبت شده نیز پیامک ارسال و از روند اعطای تسهیلات اطلاع گرفته می‌شود.

کریمی بیرانوند، سیاست‌گذاری را از دیگر مزایای سامانه رصد عنوان کرد و گفت: اطلاعات ثبت در هر سال می‌تواند مرجع و بانک اطلاعاتی خوبی برای سیاستگذاری سال بعد باشد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در خصوص اشتغالزایی در مسیر درستی قرار دارد، عنوان کرد: رشد ۱۲ درصدی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی و کاهش نرخ بیکاری این استان طی ۲ سال اخیر گواه این موضوع است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگرچه نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰ درصد است و نرخ مطلوب این شاخص بین یک تا ۲ درصد است اما نرخ بیکاری این استان روند کاهشی دارد و امید است این روند کاهشی با سرعت بیشتری تداوم یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه