وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال در استانداری گیلان با بیان اینکه تراز اشتغال کشور مثبت شده است، گفت: بر اساس اعلام مرکز رسمی آمار، بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد

به گزارش هشت‌دی سید صولت مرتضوی امروز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال در استانداری گیلان با مقایسه وضعیت اشتغال و مسکن در دولت سیزدهم با دهه‌های گذشته گفت: موضوع اشتغال برای آحاد مردم حق و بر ما تکلیف است و در برابر این حق مکلف هستیم اشتغالی آبرومندانه برای آحاد مردم فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با افراد متخلفی که زمینه ساز تعطیلی‌ها و صدمه به تولید شوند برخورد جدی می‌شود افزود: با استناد به گزارش‌ها و آمار‌های رسمی کشور، بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به توانمندی جوانان و ظرفیت‌های بی نظیر کشور در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی و دسترسی به دریا و آب‌های آزاد ایران توانسته با بیش از دو سوم جمعیت جهان ارتباط موثر و مناسبات سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

صولتی ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز رسمی آمار، بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش جمهوری اسلامی در معادلات سیاسی را منحصر به فرد دانست و افزود: در جهان معادله‌ای وجود ندارد که بی‌حضور جمهوری اسلامی به نتیجه برسد.

مرتضوی اضافه کرد: باتوجه به استعداد مردم و موقعیت جغرافیایی کشور امکان ارتباط با دو سوم جمعیت جهان برای ما با استفاده از فرصت‌های راه‌های دسترسی زمینی، هوایی و آب‌های آزاد فراهم است اما تا رسیدن به ظرفیت اسمی در داشته‌هایمان از جمله تامین نیروی انسانی فاصله داریم.

وی افزود: در خصوص مسأله اشتغال طب، در ۲ سال گذشته گام‌های مؤثری برداشته شد و در حوزه زیرساخت‌های اقتصادی توسعه اشتغال در اولویت است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار در بهار ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته آمار بیکاری یک درصد کاهش یافته است و کمترین نرخ بیکاری در دهه‌های گذشته در سال ۱۴۰۱ رقم خوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: به دستور رئیس جمهور هیچ واحد اقتصادی و کارخانه‌ای تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

مرتضوی ادامه داد: سال گذشته استان گیلان در این زمینه خوش درخشید و تعهدات اشتغال را انجام داد.

وی با تاکید بر افزایش سهم تعاون در اشتغال کشور افزود: این سهم در اقتصاد کم است و استان هم به تبع از کشور سهم کمی در این بخش دارد.

تراز اشتغال کشور مثبت شده است

وی نقش کارخانه ها در سهم اشتغال را از نکات منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: این امر جای بسی تقدیر دارد در سال جدید تراز اشتغال مثبت شده و در وضعیت متوسط است و انتظار می‌رود، افزایش یابد.

مرتضوی تاکید کرد: برای ثبت و ارائه آمار درست حتماً باید به سامانه اشتغال توجه داشت که بتوانیم اشتغال را تنظیم کنیم؛ سامانه دیگری نیز در وزارتخانه با عنوان سامانه جستجوی شغل تعریف شده است که این سامانه اکنون برای ثبت نام کارفرما و کارجو فعال شده است.

گیلان بستر مناسبی برای اقتصاد دریا محور دارد

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اقتصاد دریا محور گفت: این استان آزادسازی سواحل را پیش از سایر استان‌ها انجام داد و بستر بسیار مناسبی برای اقتصاد دریا محور دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
آمار رو کاغذ جناب وزیر درخشانه آمار استان گیلان درخشان تره اصلا ! ولی چیزی که هست و ما میبینیم از یه طرف نیروی کار ساده هم به عمان و قطر داره جذب میشه از طرف دیکه در تهران و شهرهای بزرگ شما میتونید کار پیدا کنید ولی خونه با اجاره مناسب خیر اینکه شعار بدیم و چیزی بگیم که مطمئنا نیست جز اسیب به اعتماد مردم هیچ سودی نداره
در حاشیه