افتتاح چهار مرکز نوآوری توسعه تعاون/ اختصاص خط اعتباری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعاون

امروز در هفته تعاون با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهار مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان‌ها راه‌اندازی شد.

افتتاح چهار مرکز نوآوری توسعه تعاون/ اختصاص خط اعتباری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای تعاون

به گزارش ۸دی،به مناسبت هفته تعاون، امروز چهار مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون در استان‌های کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، سمنان و خوزستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران به صورت ویدیو کنفرانسی راه‌اندازی شد. همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون و معاونت امور تعاون امضا می‌شود. براساس این تفاهم‌نامه، خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در بخش تعاون اختصاص می‌یابد.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز همچنین از اندیشکده تعاون و برخی مراکز شتاب‌دهنده در مراکز نوآوری و توسعه تعاون (منتا) بازدید کرد.

به گزارش فارس، بخش تعاون که یکی از زیربخش‌های اقتصاد ایران در کنار بخش دولتی و خصوصی در اصل ۴۴ قانون اساسی شناخته شده است، با هدف ایجاد اشتغال در کشور و مشارکت مردمی در اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است و امسال در هفته تعاون در اواخر شهریور تعداد ۲۶۸ پروژه تعاونی در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۸۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۷ هزار و ۹ نفر اشتغال جدید در کشور ایجاد می‌شود.

این طرح‌ها در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد که بیشترین طرح‌ها به تعداد ۵۲ طرح در استان اصفهان و پس از آن استان خوزستان ۳۹ طرح و در رتبه سوم استان همدان با ۲۳ طرح قرار دارند.

با توجه به اینکه یکی از مشکلات اقتصاد کشور بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها است، با توسعه شرکت‌های تعاونی و حمایت از بخش تعاون می‌توان اشتغال ارزان‌تر و فراگیرتر ایجاد کرد. در این زمینه مراکز نوآوری برای توسعه بخش تعاون ایجاد شده است تا از روش‌ای جدید مانند صندوق‌های ریسک‌پذیر و شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری و خلاقیت به کمک بخش تعاون بیایند و علاوه بر ایجاد اشتغال، با مشارکت مردم در اقتصاد، به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌شود.

در بخش مسکن مهر هم بیش از ۸۴۰ هزار و احد از مسکن ایجاد شده با مدیریت تعاونی‌های مسکن مهر اجرا شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه