رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با هشت‌دی:

ایمان به خدا‌ و پیروی از ولایت‌فقیه رمز آزادسازی خرمشهر بود

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ایمان به خدا‌ و پیروی از ولایت‌فقیه رمز آزادسازی خرمشهر بود، گفت: جنگ‌تحمیلی تنها جنگی بود که توانست ایدئولوژی خود را صادر کند و انسان محوری و اندیشه برتر در کنار نیروی ایمان سبب کسب پیروزی‌های مختلف از جمله فتح خرمشهر شد.

ایمان به خدا‌ و پیروی از ولایت‌فقیه رمز آزادسازی خرمشهر بود

حسین علی‌نژاد مدرس دانشگاه و از رزمندگان دوران هشت سال جنگ‌تحمیلی است. او در سال ۱۳۶۰ در حالی که ۱۷ سال بیشتر نداشت به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

وی در گفت و گو با هشت دی، با اشاره به رمز پیروزی رزمندگان در طول دوران دفاع‌مقدس و فتح خرمشهر اظهار کرد: ایمان به خدا و توکل به تعصی از رهبر کبیر انقلاب دو عنصر مهم در جهت ایستادگی و غلبه بر دشمنان بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس به چند عامل مهم در راستای موفقیت رزمندگان در طول دوران جنگ‌تحمیلی اشاره کرد و گفت: رهبری و مدیریت عالمانه امام خمینی‌(ره) در تمامی ابعاد، اعتقاد و اعتماد مردم به ولایت‌فقیه و اتکای به خدا سه راس موفقیت در این جنگ نابرابر بود.

علی‌نژاد تصریح کرد: در میان رویارویی‌های مختلف در دنیا، جنگ‌تحمیلی تنها جنگی بود که توانست ایدئولوژی خود را صادر کند، یک جنگ کاملاً اعتقادی با نیروی ایمان با وجود امکانات محدود و ابزار پیشرفته دشمن بود که انسان محوری و اندیشه برتر در کنار نیروی ایمان سبب کسب پیروزی‌های مختلف از جمله فتح خرمشهر شد.

فتح خرمشهر تیری به قلب اهداف دشمن بود

وی با اشاره به وجه‌تمایز عملیات بیت‌المقدس در راستای فتح خرمشهر از سایر عملیات‌ها بیان کرد: خرمشهر از لحاظ جغرافیایی در یک موقعیت استراتژیک برای دشمن و از چند جهت موانع داشت (کرخه، هورالعظیم و اروند) و به نوعی فتح خرمشهر با عملیات فریب رقم خورد لذا با عنایات ویژه حق‌تعالی در سوم خرداد با بیش از ۵۰ هزار نفر و سلاح‌های مدرن و مهمات که از دشمن گرفته شد وارد خرمشهر شدیم اما ناگفته نماند که دشمن برای خرمشهر برنامه‌‌ریزی زیادی داشت و به نوعی سکوی پرتاب برای تصاحب شهرهای دیگر کشورمان بود لذا فتح خرمشهر تیری به قلب اهداف دشمنان بود.

وی با استناد به فرمایش رهبر‌معظم‌انقلاب مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است»، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، امام‌خمینی‌(ره) شعار «استقلال، آزادی، جمهوری‌اسلامی» را سر داد که دشمن به‌راحتی با این مسئله کنار نیامد و نخواهد آمد لذا با از دست دادن ایران، هزینه‌سنگینی مادی و معنوی را متقبل شد.

خرمشهرهای زیادی در پیش است

این رزمنده دوران دفاع‌مقدس ادامه داد: گذشت زمان سبب الگوگیری از انقلاب‌اسلامی در کشورهای مختلف مانند لبنان، سوریه، عراق و … شد لذا هیبت دشمن پس از جنگ‌تحمیلی به‌خصوص فتح‌خرمشهر شکسته شد که این امر نشان‌دهنده این است که خرمشهرهای زیادی در پیش است و پیروزی‌های زیادی باید کسب شود تا چهره واقعی ایران‌ اسلامی به دنیا معرفی شود.

علی‌نژاد به جایگاه مردم و مسئولین در راستای مواجهه با استکبار اشاره کرد و گفت: بیداری‌اسلامی یکی از وظایف مهم مردم در جهت تشخیص دوست از دشمن است، پیروی از ولایت‌فقیه و گوش به فرمان رهبر بودن که فتح خرمشهر به دلیل پیروی از خط مشی رهبر کبیر انقلاب رقم خورد لذا در راستای موفقیت و کسب فتوحات در آینده کشور، نیازمند پیروی از رهبر انقلاب هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاص و ایمان و توکل، خوراک معنوی این مرز و بوم و علت اصلی کسب موفقیت در رویارویی با دشمنان این نظام در تمامی دوران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه