رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان مطرح کرد:

ضرورت تعامل روابط عمومی‌‌ها با اصحاب رسانه‌ گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر ارتباط سازنده روابط عمومی‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: پیوند دو بازوی توانمند رسانه و روابط عمومی می‌تواند عملکرد دستگاه‌ها را برجسته‌ نماید.

ضرورت تعامل روابط عمومی‌‌ها با اصحاب رسانه‌ گیلان

به گزارش هشت‌دی، مهدی پارسا در جلسه هم‌اندیشی رسانه و رؤسای روابط عمومی ادارات کل گیلان که برای نخستین بار به میزبانی سازمان بسیج رسانه استان گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت تعامل رسانه و روابط عمومی‌ها اظهار کرد: روابط‌ عمومی نه‌تنها یک نقش در سازمان بلکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقش کلیدی است که به‌عنوان پیشانی عملکرد دستگاه‌ها با بیان دستاوردهای نظام به تقابل با جریان تحریف دشمن می‌پردازد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین محور حرکت اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها قرار گیرد، افزود: دستگاه‌ها در راستای امیدآفرینی تعاملات خود با رسانه‌ها را تقویت کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به نقش فزاینده روابط عمومی‌ها در انعکاس عملکرد دستگاه‌ها تصریح کرد: روابط عمومی‌ها تریبون و بلندگوی خدمات نظام در دستگاه‌های اجرایی هستند.

پارسا با تاکید بر اینکه خوراک‌دهی رسانه‌ای به خبرنگاران در اولویت روابط عمومی‌ها قرار گیرد، گفت: عملکرد نظام و دولت در دستگاه‌های خدمات رسانه باید به صورت شفاف، صریح و سریع به مردم انتقال داده شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف اضافه کرد: واکاوی و پردازش عملکرد دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر ارتباط سازنده روابط عمومی‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: پیوند دو بازوی توانمند رسانه و روابط عمومی می‌تواند عملکرد دستگاه‌ها را برجسته‌سازی کند.

پارسا با اشاره به بُعد مسئولیتی خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه خبر و انعکاس مطالب عنوان کرد: خبرنگاران در قبال تک‌تک مطالب و جملاتی که می‌نگارند، خود را در پیشگاه الهی و مردم مسئول می‌دانند و این مهم نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه رسانه است.

وی با تاکید بر اهمیت دقت و تأمل در انعکاس اخبار و مطالب از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران افزود: در جنگ شناختی عدم دقت در انعکاس اخبار صحیح آب در آسیاب دشمن ریختن است.

پارسا، آموزش محوری را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان برشمرد و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای کیفی‌سازی مطالب و تولید محتوا در دستور کار بسیج رسانه گیلان قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر ارتقای آموزشی و سواد رسانه از سوی روابط عمومی‌ها خاطرنشان کرد: ارتقای آموزشی و تقویت سواد رسانه، کار روابط عمومی‌ها را اثرگذارترین و ماندگارتر می‌کند.

محمد بینا نیز در این نشست اظهار کرد: مدیران روابط عمومی چشم و چراغ سازمان هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران روابط عمومی خط قرمز ما هستند، افزود: کم‌لطفی و بی‌مهری مدیران دستگاه‌ها نسبت به روابط عمومی‌ها پذیرفته نیست.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین بیان کرد: روابط عمومی‌ها پیش‌قراولان جهاد تبیین هستند و با انعکاس درست و به موقع عملکرد و خدمات سازمان می‌توانند در این عرصه اثرگذار باشند.

بینا با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در بخش‌های مختلف نقش روشنگری دارند، گفت: روشنگری و پاسخ درست به شبهات افکار عمومی سرلوحه کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

وی، رویکرد برنامه محوری را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: اولویت بندی کارها، تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در عرصه روابط عمومی مورد تاکید است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با تاکید بر عدم سلیقه‌ای عمل کردن در ارتباط‌گیری با رسانه‌ها تصریح کرد: روابط عمومی‌ها در بکارگیری ظرفیت رسانه‌ها سلیقه‌ای و سیاسی عمل نکنند و از همه سلایق سیاسی و جناحی استفاده کنند.

بینا با بیان اینکه منافع ملی سرلوحه کار رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گیرد، گفت: خبرنگاران در بیان مطالب و انعکاس اخبار به دنبال ارتقای منافع ملی باشند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نیازمند آموزش سواد رسانه‌ای هستند، افزود: دوره آموزشی برای ارتقای کیفی و سواد رسانه مدیران تشکیل می‌شود.

بینا با تاکید بر تحلیل محوری در انتشار مطالب از سوی روابط عمومی‌ها اضافه کرد: انتشار اخبار و عملکرد سازمان از سوی روابط عمومی‌ها، همراه با تحلیل باشد. روابط عمومی‌ها به خبرنگاران و اصحاب رسانه خوراک خبری و محتوایی ارائه دهند.

وی ارتباط گیری با جوانان را بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: جوانان پشتوانه واقعی نظام هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

در این جلسه  مدیران دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در راستای تعامل روابط عمومی و رسانه‌ها اعلام کرده و درخصوص اهمیت مرجعیت رسانه‌های داخلی به مباحثه پرداختند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه