مسئول بسیج رسانه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

قوت انقلاب اسلامی در حمایت و مشارکت مردم است

مسئول بسیج رسانه گیلان نقاط قوت انقلاب اسلامی را در مشارکت، حمایت و همدلی مردم دانست و گفت: سعی دشمن بر این است که سرمایه اجتماعی نظام را که همین همراهی مردم است با ایجاد یأس و ناامیدی و جریان تحریف از بین ببرد.

قوت انقلاب اسلامی در حمایت و مشارکت مردم است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران در حال سپری‌شدن است؛ انقلابی که با تدبیر و درایت امام خمینی (ره) و همراهی مردم به پیروزی رسید، انقلابی که سراسر اشک و لبخند، غم و شادی، مقاومت و ایستادگی و… بوده است.

 برای حفظ این امانت و برای سرافرازی این پرچم، مردان، زنان، جوانان و کودکان زیادی فدای این راه شدند و با غیرت در این مسیر ایستادگی کردند تا ما امروز بتوانیم با سربلندی در این آب و خاک زندگی کنیم و صفحات تاریخ گواه این سرنوشت است.

 ۲۲ بهمن برای ملت ایران یادآور تمام این خاطرات تلخ و شیرین است تا همگان بدانند تولد ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران یعنی ۴۵ سال عشق، ۴۵ سال مقاومت، ۴۵ سال اشک، ۴۵ سال اراده و… .

 اکنون با گذشت تمام این سال‌ها شاهد به بار نشستن انقلاب اسلامی هستیم؛ وقتی که نسیم خوش آن به تمام کشورهای آزادی‌خواه جهان رسیده است که به تبعیت از انقلاب اسلامی برای احقاق حق خویش در این مسیر گام برمی‌دارند.

با توجه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفتگویی را با مسئول بسیج رسانه گیلان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

قدرت ایران غیرقابل انکار است

مهدی پارسا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در پاسخ با این سئوال که وجه بارز و متمایز انقلاب اسلامی و رژیم طاغوت پهلوی در چیست، اظهار کرد: نوع شکل‌گیری انقلاب اسلامی نسبت به حکومت پهلوی یکی از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌رود چرا که تشکیل حکومت پهلوی بر مبنای اراده بیگانگان و زیر سایه استعمار آنان رقم خورد؛ اما انقلاب اسلامی بر اساس اراده و خواسته مردم و نگاه توحیدی شکل گرفت به همین جهت دشمنان همواره در راستای نیل به اهدافشان درصدد ایجاد شکاف بین مردم و نظام هستند.

وی افزود: دشمن وجود تلاش‌های فراوان و توطئه‌های مختلف همواره دچار خطای محاسباتی شده و از بصیرت و هوشیاری ملت ایران شکست خورده و خواهند خورد.

 مسئول بسیج رسانه گیلان به قدرت غیرقابل انکار ایران در سطوح داخلی و خارجی به عنوان یکی دیگر از وجه تمایزات انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران در دوران پهلوی تحت استعمار بی‌چون و چرای بیگانگان قرار داشت؛ اما پس از انقلاب کار به جایی رسید که آمریکا با وجود ادعای قدرت مطلق خویش در سطح بین‌الملل، امروز در برابر عزت و قدرت نظام اسلامی به ستوه آمده و با وجود توطئه‌های فراوان در رسیدن به اهدافش با شکست مواجه شده است.

پارسا ادامه داد: این عزت و اقتدار مرهون انقلاب خمینی کبیر (ره) است؛ لذا امروز ایران اسلامی در زیر سایه استقلال کشور به ویژه در حوزه قدرت نظامی توانسته امنیت خود را در این منطقه پر تنش جغرافیایی حفظ کند.

مشارکت و همدلی مردم از نقاط قوت انقلاب اسلامی است

مسئول بسیج رسانه گیلان در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مشارکت مردم در سرنوشت خود از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اما دشمنان همواره سعی در کم‌رنگ نشان‌دادن این مهم دارند با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نقاط قوت انقلاب اسلامی، مشارکت، حمایت و همدلی مردم با نظام است به‌علاوه این مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نشانه همدلی و همبستگی ملت ایران با نظام است، گفت: بدیهی است دشمن برای آسیب‌زدن به این مهم برنامه‌ریزی می‌کند تا سرمایه اجتماعی نظام که همراهی مردم است با ایجاد یأس و ناامیدی و جریان تحریف از بین ببرد؛ لذا هرچند کاهش مشارکت از طریق ایجاد فضای ناامیدی، سناریوی تکراری دشمنان در راستای انتخابات است؛ اما تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردم دو طرح دشمن در شرایط کنونی است تا با خیال خام خود بتواند نظام جمهوری اسلامی را در دنیا، فاقد پشتوانه مردمی جلوه دهد؛ اما همواره ملت ایران ثابت کرده‌اند که پای‌کار نظام ایستاده و بار دیگر با حضوری پرشور برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات این کشور رقم خواهند زد.

 پارسا در پاسخ به این سئوال که توزیع مناسب فرصت‌ها و امکانات از انتظارات مردم از نظام اسلامی است و این موضوع چگونه محقق می شود با بیان اینکه توزیع عادلانه و مناسب فرصت‌ها و امکانات نیازمند ساختارهای علمی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، موتور محرک و دانش زمینه‌ساز پویایی جامعه در سایه استقلال و اراده مردم به سمت پیشرفت به حرکت درآمد و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ناگفته نماند اگرچه این مسیر تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد؛ اما وجود موانعی همچون عوامل داخلی و خارجی مانند کج‌سلیقگی‌ها و عدم رعایت قوانین این مسیر را با فراز و نشیب‌هایی همراه کرده است؛ لذا در این مسیر، مردم به پشتوانه قوانین و همچنین با مطالبه‌گری‌های همراه با راهکار رسانه‌های داخلی می‌توانند؛ سبب تسریع در رسیدن به قله شوند.

 وی ادامه داد: اتکا به سابقه درخشان علمی و عملی، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و شایستگی‌های جوانان و اعتماد به آنان، تقویت زیرساخت‌های اساسی و موردنیاز کشور، دورشدن از فضای بروکراسی‌های دست و پا گیر از جمله مواردی است که می‌تواند انتظار به حق مردم در خصوص توزیع مناسب فرصت‌ها را سرعت ببخشد.

 مسئول بسیج رسانه گیلان در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تزریق ناامیدی از سیاست‌های دشمنان علیه ملت ایران است در تقابل با این هجمه چگونه می‌شود امید را در جامعه حفظ و تقویت کرد، به عوامل امیدآفرینی در جامعه اشاره و عنوان کرد: دشمنان نظام بارها اعتراف کرده‌اند که امروز ایران اسلامی از استحکام، اقتدار و ثبات ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین درصدد است تا با توطئه‌های مختلف، از گسترش و فراگیری انقلاب در منطقه و دنیا جلوگیری و صدور گفتمان انقلاب را مهار کند؛ لذا تلاش برای ترویج فرهنگ به بن‌بست رسیده غرب، ایجاد گسل‌های اجتماعی و ناامیدی در بین مردم در راستای ناکارآمدی نظام در دستور کار دارد تا سرمایه اجتماعی نظام را با مشکل مواجه کند که خوشبختانه با بصیرت و هوشیاری مردم همواره با شکست روبه‌رو شده‌اند.

نیازمند آرایش نظامی در مقابل توطئه‌های دشمن هستیم

وی در این رابطه تصریح کرد: باید توجه داشت که کار دشمن ایجاد توطئه است و ما در راستای مقابله نیازمند یک آرایش نظامی به شیوه جنگ نرم هستیم.

 مسئول بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه باید با قدرت و جهاد تبیین به بیان حقایق و برملاکردن نقشه‌های دشمنان پرداخت و افکار عمومی را نسبت به مسائل آگاه کرد، گفت: بدون تردید خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم این جبهه قرار دارند تا با رسالت تبیینی خود بار دیگر دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنند.

نقش غیرقابل‌انکار رسانه در مقابله با تهاجم دشمن

پارسا تصریح کرد: بی‌تردید پیشرفت‌های شگرف در حوزه نظامی ایران اسلامی که با اراده، ایمان و اقتدار جوانان برومند در سایه استقلال رقم خورده است قابل‌مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست؛ اما دشمن همواره در تلاش است تا با پنهان‌سازی این پیشرفت‌ها و برجسته‌کردن مشکلات و با سیاه‌نمایی مردم را متقاعد کند که حاکمیت و نظام قادر به حل مشکلات نیست و قدرت نظامی و عزت و اقتدار ملت دشمنان را عصبانی و ترغیب به توطئه در این راستا نموده است؛ لذا وظیفه داریم تا دستاوردهای انقلاب و نظام را تبیین و امید را در دل مردم نهادینه کنیم.

 مسئول بسیج رسانه گیلان در پایان با بیان اینکه در مقابل شیوه نرم دشمن و تهاجمات همه‌جانبه او نقش غیرقابل‌انکار رسانه مشهود است، خاطرنشان کرد: می‌توان با جریان‌سازی، امیدآفرینی و جهاد تبیین پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو و با احصاء مطالبات مردم، پویایی و امید را در جامعه تزریق کرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه