امام جمعه رشت مطرح کرد:

لزوم جلوگیری از سرایت سبک زندگی آپارتمانی در روستا

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جلوگیری از سرایت سبک زندگی آپارتمانی به روستاها، گفت: در اسلام حقوق همسایه مهم است و لذا در آپارتمان‌ها نیز که فاصله همسایگان کم است، باید نسبت به رعایت حقوق یکدیگر اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

لزوم جلوگیری از سرایت سبک زندگی آپارتمانی در روستا

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به مقاومت کشور سوریه، اظهار کرد: کشور سوریه ۱۲ سال با همراهی سرداران و جوانان خوب و پاک ما در برابر قداره کشان بین الملل ایستادگی کردند و ماندند.

وی با بیان اینکه سوریه توانست در خط مبارزه بماند، بیان کرد: این کشور سالیان سال درگیر حوادث مختلف بود اما ایستاد زیرا ایران در کنار آنها ماند و حمایت شان کرد.

امام جمعه رشت بیان کرد: این مهم یک برد برای جمهوری اسلامی ایران است زیرا ایران اسلامی تنها مدافع کشور عربی سوریه بود.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به بیان جمله بازگشت سوریه (کشور مسلمان عرب) به‌ اتحادیه عرب اظهار کرد: باید گفت که اتحادیه عرب به سوریه بازگشت زیرا سوریه که از اتحادیه عرب خارج نشده بود و آنها کشور سوریه را از اتحادیه عرب خارج کرده بودند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمازگزاران رشت با اشاره به اشغال کشور فلسطین حدود ۷۵ سال گذشته توسط کشور جعلی اسرائیل خاطر نشان کرد: اکنون نابودی اسرائیل جعلی آغاز شده و به اذعان خودشان دوام نخواهند آورد، صهیونیست روند رو به افولی را آغاز کرده است.

وی در ادامه به موضوع لغو امتیاز تنباکو در ۱۳۲ سال قبل توسط آیت‌الله میرزای شیرازی (لغو امتیاز خرید و فروش توتون و تنباکو به انگلیسی‌ها) و حمایت مردم اظهار کرد: هر جا و زمانی که مسلمانان به ویژه جامعه شیعه تمام نقاط توانستند با علمای پاک و ربانی ارتباط وسیع داشته باشند آنجا عزت ایجاد شد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آپارتمان‌نشینی و مشکلات و معضلات آن اشاره کرد و متذکر شد: آپارتمان‌نشینی نیازمند فرهنگ‌سازی است تا منجر به آسیب‌های اجتماعی نشود.

وی با اشاره به تفاوت خانه‌های گذشته با خانه‌های آپارتمانی، اضافه کرد: در اسلام حقوق همسایه مهم است و لذا در آپارتمان‌ها نیز که فاصله همسایگان کم است، باید نسبت به رعایت حقوق یکدیگر اهتمام بیشتری وجود داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم جلوگیری از سرایت سبک زندگی آپارتمانی به روستاها، تصریح کرد: نیازمند است که دانشجویان در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی به مباحث مرتبط با زندگی در آپارتمان بپردازند، زیرا طبق تحقیقات برخی از مشکلات روحی و روانی انسان‌ها به اینگونه زندگی برمی گردد.

نماینده ولی فقیه در گیلان از مسئولان حوزه مدیریت شهری نیز خواست برای زندگی آپارتمانی برنامه ریزی داشته باشند و گفت: آپارتمان‌ها باید اصولی ساخته شوند و برای پسماند آنها چاره اندیشی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه