رئیس سازمان چای:

رکورد برداشت روزانه برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور شکسته شد

رئیس سازمان چای از خرید تضمینی ۳۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۴۱۵ میلیارد تومان از ابتدای اردیبهشت تاکنون خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۵۱۷ تن برگ سبز چای در روز ۱۵ اردیبهشت سال جاری از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شد که با بررسی آمار ۱۵ سال گذشته، این میزان برداشت در یک روز بی‌سابقه است.

رکورد برداشت روزانه برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور شکسته شد

به گزارش هشت‌دی، حبیب جهانساز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به زمان برداشت برگ سبز چای، اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۱۷ تن برگ سبز چای در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شد که با بررسی آمار ۱۵ سال گذشته، این میزان برداشت در یک روز بی‌سابقه است.

رئیس سازمان چای کشور عملیات بهزراعی و بهباغی در باغ‌های شمال کشور در سال‌های گذشته را مهم‌ترین دلیل این افزایش تولید دانست و افزود: با رسیدگی به موقع به باغ‌های چای می‌توان تولید برگ سبز چای در استان‌های شمالی را بیشتر از این هم افزایش داد.

حبیب جهانساز از خرید تضمینی ۳۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۴۱۵ میلیارد تومان از ابتدای اردیبهشت تاکنون خبر داد و افزود: تا امروز ۱۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال کشور پرداخت شده و تا پایان همین هفته به ۵۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.

گفتنی است، حدود ۶۰ هزار خانوار چایکارِ گیلان و مازندران در ۲۵ هزار هکتار باغ چای به تولید و پرورش محصول چای ایرانی اشتغال دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه