رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

تولید ۳۱۹ تن چای بهاره در گیلان

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از اول اردیبهشت بالغ بر ۱۴ هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده است گفت: تاکنون بالغ بر ۳۱۹ تن هم چای خشک تولید شده است.

تولید ۳۱۹ تن چای بهاره در گیلان

به گزارش هشت‌دی حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ورود سازمان چای به امر خرید تضمینی برگ سبز، اظهار کرد: ۷۵ درصد خرید برگ سبز چای سهم کارخانجات و ۲۵ درصد سهم دولت است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز از طریق عقد قرارداد با کارخانجات انجام می شود، تصریح کرد: تاکنون با ۱۶۶ کارخانه عقد قرارداد را انجام دادیم و خرید تضمینی برگ سبز در سال جاری آغاز شده است.

رئیس سازمان چای کشور، با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای از اول اردیبهشت ماه، تصریح کرد: در پیک برداشت هستیم و تاکنون بالغ بر ۱۴ هزار تن برگ سبز خریداری و بالغ بر ۳۱۹ تن هم چای خشک تولید شده است.

جهانساز، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک و درجه دو را به ترتیب ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دانست و یادآور شد: در قیمت برگ سبز درجه یک رشد ۵۲ درصدی و در درجه دو رشد ۶۲ درصدی داریم.

وی با اشاره به برداشت ۱۱۶ هزار و ۷۰۰ تنی برگ سبز در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی سال جاری، برداشت بالغ بر ۱۳۰ هزار تن را پیش بینی می کنیم. همچنین سال گذشته بالغ بر ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید شده که پیش بینی ما برای سال جاری بالغ بر ۳۰ هزار تن است.

رئیس سازمان چای، با بیان اینکه حذف ارز دولتی برای واردات چای حمایت از تولید داخلی این محصول کشاورزی است، اضافه کرد: سال گذشته از محل صندوق توسعه صنعت چای ۴۷ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش به باغداران و کارخانجات پرداخت کردیم.

وی همچنین از اعطای تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت سه ساله به چایکاران جهت اصلاح و بهزراعی و هرس باغات و خرید ماشین آلات کشاورزی خبر داد و گفت: این تسهیلات برای چایکاران چهار درصد و برای کارخانجات هفت درصد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه