مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان‌ خبر داد:

کاهش ۱۲۰ میلیون مترمکعبی ذخیره آب در سد سفیدرود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان‌ گفت: هم‌اکنون ذخیره آب سد سفیدرود به ۷۰۲ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

کاهش ۱۲۰ میلیون مترمکعبی ذخیره آب در سد سفیدرود

به گزارش هشت‌دی، وحید خرمی امروز در جلسه حفاظت از منابع آب در شهرستان رودبار که با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در زمان حاضر ذخیره آب سد سفیدرود به ۷۰۲ میلیون مترمکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است. دهم اردیبشهت سال گذشته ۸۲۵ میلیون مترمکعب و سال ماقبل آن هزار و ۳۲ میلیون مترمکعب آب در سدسفیدرود ذخیره شده بود.

وی با بیان اینکه این کاهش ذخیره آب سدسفیدرود را باید در آغاز کار کشاورزی جبران کنیم، افزود: با توجه به کاهش آب سدسفیدرود باید به کشاورزان اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد تا بر اساس تقویم زراعی کشت و کار را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد شالیزارهای داخل شبکه سدسپیدرود شخم اولیه شدند صمن اینکه از شانزدهم اردیبهشت آبگذاری ۲ شاخه از کانال ها را آغاز خواهیم کرد.

خرمی با بیان اینکه لایروبی ۶۰۰ کیلومتر از انهار در استان گیلان انجام شد، بیان کرد: تمام ایستگاه‌های پمپاژ ۴۵۴ دستگاه در مدار هستند. هیچ آب‌بندان خشک نشده و خیلی‌ها از شبکه تغذیه می‌کنند، از طرفی ضروری است تا کشاورزان با توجه به نوبت‌بندی کار را پیش ببرند.

شخم اولیه در بیش از ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان انجام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه گفت: با توجه به کاهش منابع آبی سدسفیدرود سال زراعی سختی داریم بنابراین توصیه‌های فنی و تجربه خوب سال گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و قرارگاه جهادی آب شکل گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه کشاورزان به تقویم زراعی در کشت و کار عنوان کرد: در زمان حاضر شخم اولیه در بیش از ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان انجام شد ضمن اینکه ۷.۵ درصد شالیزارها زیر کشت رفت.

صالح محمدی در بخش دیگری از این حلسه با تشریح اقدامات حهاد کشاورزی گیلان برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات رودبار، خاطرنشان کرد: پایش و شناسایی کانون‌ها با فعالیت ۱۴ اکیپ از جمله اقدامات بوده ضمن اینکه تاکنون مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۲ هزار و ۶۴۶ هکتار از باغات رودبار انجام شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه