آب سد سفیدرود رهاسازی شد + فیلم

رهاسازی آب سد سفیدرود برای تامین آب شالیزار‌ها از محل سد‌ انحرافی سنگر با حضور استاندار گیلان، سرپرست فرمانداری رشت و مدیران آب منطقه‌ای آغاز شد.

آب سد سفیدرود رهاسازی شد + فیلم

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی استاندار گیلان هنگام آب گذاری شالیزارهای بخش‌هایی مهم از استان، اظهار کرد: امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه اب سد برای ۱۱۰ هزار هکتار در بخش های فومنات، امامزاده هاشم، سراوان و سنگر همزمان رهاسازی شد و برای بقیه اراضی بخش مرکزی روز جمعه اقدام خواهد شد.

وی گفت: به دلیل محدودیت های منابع آب امسال قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی در استانداری تشکیل شد و تلاش می شود کشاورزان شالیکار در خصوص تامین آب با کمترین مشکلی مواجه شوند.

استاندار گیلان عنوان کرد: یک نگرانی برای مناطق امامزاده هاشم، سراوان و سنگر وجود داشت که امروز همزمان با بخش های دیگر به این نواحی هم آب‌گذاری انجام گرفت.

وی افزود: چنانچه کشاورزان عزیز با سئوال و مشکلی در خصوص تامین آب زراعی و یا با مسائلی مربوط به مزارع مواجه شدند از طریق دهیاران و بخشداران با فرمانداران بعنوان اعضای قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی استان در میان بگذارند تا حل شود.

به گزارش هشت‌دی، میزان آب مورد نیاز سالانه استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی مربوط به شالیزارها است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه