مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

آب سد سفیدرود گیلان ۱۸ اردیبهشت‌ رهاسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از رهاسازی آب سد سفیدرود در کانال‌های آبیاری شبکه سد از ۱۸ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

آب سد سفیدرود گیلان ۱۸ اردیبهشت‌ رهاسازی می‌شود

به گزارش هشت‌دی، وحید خرمی امروز در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته و پر شدن کانال‌های آبیاری و تعویق رهاسازی آب سد سفیدرود به منظور صرفه‌جویی و ذخیره‌سازی آب برای شرایط پیش رو، شروع آب‌گذاری کانال‌ها از ۱۹ اردیبهشت‌ماه در کانال‌های تونل آب‌بر فومنات، گله‌رود (برای بخش سنگر) و کانال راست سد سنگر (برای مناطق شرقی استان) و از روز جمعه ۲۲ اردیبهشت در کانال چپ سد سنگر (برای مناطق مرکزی استان شامل شهرستانهای رشت و خمام) خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بارش‌های اخیر و تعویق در زمان رهاسازی آب سد سفیدرود موجب صرفه جویی و ذخیره‌سازی حدود ۵۰ میلیون متر مکعب آب در این سد شد که ذخیره مناسبی برای ماههای آتی و گرم سال می‌باشد. مرحله اول آب‌گذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود برای نشاء برنج به مدت ۲ هفته به‌صورت پیوسته است و پس از آن نوبت‌بندی آب به‌صورت هشت روز وصل و چهار روز قطع ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی بر اساس توصیه‌های متولیان امر توصیه و تصریح کرد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس تقویم زراعی نسبت به نشاء برنج در مرحله اول آب‌گذاری اقدام کنند.

خرمی همچنین با توجه به رهاسازی آب سد  برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی به هم‌استانی‌ها، مسافران و پیمانکاران فعال در بستر رودخانه سفید رود هشدار داد و گفت: از تردد و استقرار در بستر و حریم رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

این مسئول در پایان تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی شرکت‌های فعال در بستر رودخانه سفیدرود نسبت به خارج کردن ادوات و تجهیزات خود اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه