معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان:

آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود قطع شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید موقتی باران طی ۲ روز آینده، آبگذاری همه کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود از امروز قطع شد.

آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود قطع شد

به گزارش هشت‌دی، محمدجواد خانی‌پور اظهار کرد: با توجه به بارش باران طی روزهای پیش رو به‌ منظور جلوگیری از خسارت به شالیزارهای استان و همچنین ذخیره‌سازی آب در مخزن سد سفیدرود، آب کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود از امروز قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج مرحله آبگذاری کانال‌های آبیاری سفیدرود در استان را پشت سرگذاشته‌ایم، افزود: ششمین مرحله آبگذاری کانال‌های آبیاری از ۳۱ تیرماه در کانال چپ سد سنگر برای اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی و از اول مرداد کانال راست سد سنگر برای اراضی شالیزارهای شرق گیلان انجام خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با یادآوری اینکه فعالیت این سامانه بارشی که از امروز آغاز و تا سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد و در بعضی نقاط و در برخی ساعت‌ها به صورت موقت خیلی شدید برآورد شده است، تصریح کرد: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان طی مدت یاد شده وجود دارد.

خانی‌پور از شهروندان و هموطنان خواست برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد و استقرار در حریم رودخانه‌ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه