معاون شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

دومین مرحله آبگذاری اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان، دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر از صبح امروز دوشنبه هشتم خردادماه انجام می‌شود.

دومین مرحله آبگذاری اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان

به گزارش هشت‌دی، محمدجواد خانی‌پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دومین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای آبیاری شالیزارهای مناطق مرکزی استان شامل شهرستان‌های رشت و خمام از صبح امروز دوشنبه به مدت ۸ روز انجام می‌شود که پس از آبگذاری ۸ روزه کانال چپ سد سنگر، آب این کانال به مدت ۴ روز قطع خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آب کشاورزی کانال راست سد سنگر (مربوط به شالیزارهای شرق استان گیلان) نیز همزمان از صبح روز دوشنبه هشتم خرداد به مدت ۴ روز قطع خواهد گردید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: در فصل آبیاری، شهروندان و مسافرین گرامی به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌ها و تأسیسات آبیاری جداً خودداری کنند.

خانی‌پور ضمن تأکید به کشاورزان مبنی بر رعایت تقویم زراعی و هماهنگی فعالیت‌های زراعی‌شان با تقویم آبگذاری کانال‌های آبیاری، خاطرنشان کرد: هر گونه تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی نیز، به عموم کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه