تخصیص اعتبار ۴۸ میلیاردی جهت اجرای طرح هادی روستاهای گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار سفر بهمن ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به این نهاد طی یکسال گذشته جهت اجرای طرح‌های هادی در استان خبر داد.

تخصیص اعتبار ۴۸ میلیاردی جهت اجرای طرح هادی روستاهای گیلان

به گزارش هشت‌دی، حامد دائمی امروز در گفتگو با خبرنگاران از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار سفر بهمن‌ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به این نهاد طی یکسال گذشته جهت اجرای طرح‌های هادی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته از ۴۵۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به بنیاد مسکن استان ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به اجرای طرح‌های هادی اختصاص یافت.

وی در ادامه افزود: با اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی، اجرای طرح هادی حدود ۱۰۰ روستا در استان در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته بازنگری طرح‌های هادی ۲۲۰ روستا هم انجام شد. همچنین ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار برای ۲ هزار و ۱۴ روستا طرح تهیه شده است و در زمان حاضر ۴۶ روستای استان طرح هادی ندارد اما ۲۸ روستا قابلیت تهیه طرح دارد و ۱۸ روستای دیگر نیز به‌دلیل موقعیت و حفظ بافت قابلیت تهیه و اجرای طرح را ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم حفظ بافت بومی روستایی، هدف بنیاد مسکن را حفظ بافت با ارزش روستاها دانست و تصریح کرد: از محل اعتبارات طرح ملی اقدام به تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش برای روستاهای دارای واجد شرایط می‌شود.

دائمی با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال یکبار طرح هادی روستاها بازنگری می‌شود، خاطرنشان کرد: ۷۴۷ روستا تا پایان سال ۱۴۰۱ نیازمند بازنگری است که سال گذشته بازنگری ۲۲۰ روستا در دستور کار قرار گرفت و هم‌اینک کار در حال انجام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه