مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

شالیزار‌های گیلان از طرح هادی روستایی خارج می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از طرح هادی برای تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی گفت: خروج اراضی یکپارچه زراعی در بازنگری طرح‌های هادی گیلان در دستور کار است.

شالیزار‌های گیلان از طرح هادی روستایی خارج می‌شوند

به گزارش هشت‌دی، حامد دائمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح هادی روستایی به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات و نیز هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می‌شود که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و وسعت گسترش آتی روستاو نحوه استفاده از زمین برای امور مختلف اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی بر حسب مورد تهیه و اجرا می‌شود.

وی درادامه افزود: از مجموع ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون برای یک هزار و ۵۵ روستا ۲۳۲ طرح هادی با اعتبار سه هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال اجرا شده که شاخص برخورداری استان تا کنون در این بخش به ۵۲ درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۲ هزار و ۱۶۳ روستای استان دارای طرح هادی مصوب هستند، تصریح کرد: سال گذشته طرح هادی ۲۲۰ روستای استان بازنگری و برای ۱۶ روستای استان طرح هادی تهیه و برای پنج روستای طرح هدف گردشگری تهیه شد که در زمینه تهیه طرح هادی شاخص ۹۷.۷ درصد است.

دائمی با تاکید بر لزوم حفظ بافت بومی روستایی، هدف بنیاد مسکن را حفظ بافت با ارزش مربوطه در روستاها دانست و گفت: از محل اعتبارات بافت روستایی اقدام به تهیه طرح هادی برای روستاهای دارای بافت بومی می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه عمده اراضی گیلان باغی و زراعی است، خاطرنشان کرد: در برخی از روستاها باید به سمت افزایش تراکم و احداث طبقاتی برویم تا نیاز افق ۱۰ ساله طرح هادی لحاظ شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه