رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

نظام جمهوری اسلامی، تنها حکومتی است که در دنیا به رأی مردم گذاشته شد

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان، گفت: نظام جمهوری اسلامی، تنها حکومتی است که در دنیا بعد از پیروزی به رأی مردم گذاشته شد در حالی که در هیچ یک از نظام‌های دنیا، اصل نظام به رأی گذاشته نمی‌شود و یک نوع دموکراسی فکری بر اساس آرای مردم در کشور حاکم است.

نظام جمهوری اسلامی، تنها حکومتی است که در دنیا به رأی مردم گذاشته شد

کیوان میرزایی در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به ابعاد دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، تنها حکومتی است که در دنیا بعد از پیروزی به رأی مردم گذاشته شد در حالی که در هیچ یک از نظام‌های دنیا، اصل نظام به رأی گذاشته نمی‌شود و از لحاظ دموکراسی یک نوع دموکراسی فکری بر اساس آرای مردم در کشور حاکم است.

وی به بناشدن پایه‌های حکومت اسلامی بر اساس مبانی فقهی دین اسلام اشاره کرد و گفت: این اصول که توسط علمای دین استخراج شده است در نظام جمهوری اسلامی مستتر است و همواره مورد تأکید امامین انقلاب و علمای دین بوده است لذا بدون تکیه بر رأی و نظر مردم، حکومت عادلانه‌ نخواهد بود و مردم نسبت به آن بی‌رغبت خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان‌ گیلان ادامه داد: در صدر اسلام، امامت حضرت علی‌(ع) با عدم اقبال عمومی مواجه شد و حضرت با وجود حق مسلم خویش و اینکه توسط خداوند این جانشینی معین شده بود جنگ و قیام را در پیش نگرفت بلکه حدود ۲۵ سال خانه‌نشینی را پیشه کرد؛ چون نظر مردم را شرط امامت می‌دانست و اعتقاد داشت که مردم باید به آن بینش و درک لازم در انتخاب حکومت و امامشان رسیده باشند و از آن پشتیبانی کنند لذا مردم‌سالاری، ذات تشکیل حکومت دینی و شیعی در اسلام است.

میرزایی با اشاره به ضعف عملکرد داخلی در راستای تلاش دشمن در دیکتاتوری جلوه‌دادن نظام، تصریح کرد: متأسفانه با ضعف رسانه‌ها و سیستم آموزشی و فرهنگی در داخل کشور و عدم تبیین و اقناع مردم نسبت به اتفاقات پیرامون کشور و اتفاقاتی که در جهان در حال رخ دادن است، مواجه هستیم.

وی بر ضعف آموزه‌های نظام آموزش و پرورش در مدارس و دانشگاه‌ها و ضعف رسانه‌‌ای تاکید کرد و گفت: در جنگ روایت‌ها در فضای مجازی و سایبر دشمن از ابزارهای قدرتمند سازماندهی‌شده بهره می‌برد اما در فضای رسانه‌ای داخلی متأسفانه با ضعف مواجه هستیم به طور مثال در سطح مدارس چه‌میزان نسبت به مسائل مختلف تبیین صورت می‌گیرد در حالی که باید از ریشه و پایه نسبت به مبانی و رهاوردهای نظام این آشنایی صورت بگیرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان‌گیلان بر اهمیت توجه به زبان هنر تأکید کرد و افزود: بسیاری از فیلم‌های سینمایی در تضاد با نظام و تعالیم جمهوری‌اسلامی است و با عدم تبیین مبانی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی مواجه هستیم؛ به طوری که برخی از مطبوعات زنجیره‌ای در درون حاکمیت، نظام را دیکتاتور و در تضاد با منافع مردم جلوه می‌دهند.

میرزایی با اشاره به چالش‌های ناشی از ضعف فرهنگی در کشور، گفت: متأسفانه بسیاری از معضلات حال حاضر جامعه منوط به کم‌کاری و ضعف عملکردی و حاصل چهل سال کار عقب‌افتاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر مردم دارای آگاهی کامل نسبت به اصل نظام هستند و مطالبه‌گری دارند لذا این دموکراسی بر کشور حاکم است و از مقامات پایین‌دست تا مقامات مهم اجرایی کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه